Reklama

Konsument online

Rozmowa: Tomasz Kaczyński Capgemini

Publikacja: 02.08.2012 00:29

Konsument online

Foto: Capgemini

Rz: Jak Internet zmienia zachowania konsumentów?

Tomasz Kaczyński: Obecnie nie sposób zadowolić się sporadycznym dostępem do Internetu. Szczególnie młodsze pokolenie musi mieć nieograniczony i natychmiastowy dostęp do wirtualnej rzeczywistości na wszystkich możliwych kanałach dostępu, z użyciem wszelkich urządzeń elektronicznych, tak aby mieć możliwość bycia online o każdej porze i w każdym miejscu. Młodzi ludzie nie szczędzą więc pieniędzy na zakup drogich urządzeń tylko po to, aby mieć możliwość natychmiastowego odczytu wiadomości i odpowiedzi na nie znajomym np. na Facebooku.

Czy przekłada się to na zakupy?

Mamy możliwość porównania i natychmiastowego znalezienia najkorzystniejszej dla nas oferty, co niejako będzie powodowało degradację znaczenia i wartości „słabszych" produktów markowych. Jednocześnie otrzymujemy również możliwość wyrażania opinii, komentowania oraz tworzenia nowych treści w każdej chwili i każdym miejscu.

W Polsce też to widać?

Reklama
Reklama

Ten trend jest także mocno zauważalny. Począwszy od sieci handlowych, które niemal wszystkie wieszczą „koniec ery sklepów wielkopowierzchniowych", otwierają więc sklepy internetowe, a skończywszy na bankach kojarzących się do tej pory z konserwatywnym wizerunkiem i podejściem do klienta, a które zaczynają wprowadzać koncepcje banku społecznościowego. Przykładem mogą być działania Alior Banku oraz mBanku.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama