Rz: Jak Internet zmienia zachowania konsumentów?
Tomasz Kaczyński: Obecnie nie sposób zadowolić się sporadycznym dostępem do Internetu. Szczególnie młodsze pokolenie musi mieć nieograniczony i natychmiastowy dostęp do wirtualnej rzeczywistości na wszystkich możliwych kanałach dostępu, z użyciem wszelkich urządzeń elektronicznych, tak aby mieć możliwość bycia online o każdej porze i w każdym miejscu. Młodzi ludzie nie szczędzą więc pieniędzy na zakup drogich urządzeń tylko po to, aby mieć możliwość natychmiastowego odczytu wiadomości i odpowiedzi na nie znajomym np. na Facebooku.
Czy przekłada się to na zakupy?
Mamy możliwość porównania i natychmiastowego znalezienia najkorzystniejszej dla nas oferty, co niejako będzie powodowało degradację znaczenia i wartości „słabszych" produktów markowych. Jednocześnie otrzymujemy również możliwość wyrażania opinii, komentowania oraz tworzenia nowych treści w każdej chwili i każdym miejscu.
W Polsce też to widać?