Konsument online

Rozmowa: Tomasz Kaczyński Capgemini

Publikacja: 02.08.2012 00:29

Konsument online

Foto: Capgemini

Rz: Jak Internet zmienia zachowania konsumentów?

Tomasz Kaczyński: Obecnie nie sposób zadowolić się sporadycznym dostępem do Internetu. Szczególnie młodsze pokolenie musi mieć nieograniczony i natychmiastowy dostęp do wirtualnej rzeczywistości na wszystkich możliwych kanałach dostępu, z użyciem wszelkich urządzeń elektronicznych, tak aby mieć możliwość bycia online o każdej porze i w każdym miejscu. Młodzi ludzie nie szczędzą więc pieniędzy na zakup drogich urządzeń tylko po to, aby mieć możliwość natychmiastowego odczytu wiadomości i odpowiedzi na nie znajomym np. na Facebooku.

Czy przekłada się to na zakupy?

Mamy możliwość porównania i natychmiastowego znalezienia najkorzystniejszej dla nas oferty, co niejako będzie powodowało degradację znaczenia i wartości „słabszych" produktów markowych. Jednocześnie otrzymujemy również możliwość wyrażania opinii, komentowania oraz tworzenia nowych treści w każdej chwili i każdym miejscu.

W Polsce też to widać?

Ten trend jest także mocno zauważalny. Począwszy od sieci handlowych, które niemal wszystkie wieszczą „koniec ery sklepów wielkopowierzchniowych", otwierają więc sklepy internetowe, a skończywszy na bankach kojarzących się do tej pory z konserwatywnym wizerunkiem i podejściem do klienta, a które zaczynają wprowadzać koncepcje banku społecznościowego. Przykładem mogą być działania Alior Banku oraz mBanku.

Rz: Jak Internet zmienia zachowania konsumentów?

Tomasz Kaczyński: Obecnie nie sposób zadowolić się sporadycznym dostępem do Internetu. Szczególnie młodsze pokolenie musi mieć nieograniczony i natychmiastowy dostęp do wirtualnej rzeczywistości na wszystkich możliwych kanałach dostępu, z użyciem wszelkich urządzeń elektronicznych, tak aby mieć możliwość bycia online o każdej porze i w każdym miejscu. Młodzi ludzie nie szczędzą więc pieniędzy na zakup drogich urządzeń tylko po to, aby mieć możliwość natychmiastowego odczytu wiadomości i odpowiedzi na nie znajomym np. na Facebooku.

Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie
Biznes
Katastrofa Boeinga w Indiach, polska zbrojeniówka w impasie i powrót atomu
Biznes
Donald Trump zapowiedział zmiany w polityce imigracyjnej pod naciskiem farmerów
Biznes
Zmiany u Pracodawców RP. Odchodzi prezes
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Strażacy ze wsparciem ORLEN