Już jest najmniejszy Opel

Na stoisku Opla na salonie motoryzacyjnym w Paryżu jest wystawiony jeden jedyny model - Adam. W kilku wersjach, w kilku kolorach,ale producent wyraźnie chciał zwrócić uwagę na model, który ma odebrać klientów Fiatowi i jego „500".

Publikacja: 28.09.2012 13:03

Już jest najmniejszy Opel

Foto: AFP

Europejska marka General Motors postanowiła zachęcić również ceną. Podstawowy Adam kosztuje o 100 euro mniej od najtańszej pięćsetki - 11,5 tys. euro. Ma być sprzedawany z dwoma silnikami benzynowymi 1,2 i 1,4 litra. W późniejszym terminie planowane są  mniejsze, które najprawdopodobniej będą produkowane wspólnie z Shanghai Automotive, chińskim partnerem General Motors. Nowe silniki mają pojawić się w 2014 r.

Najmniejszy Opel jest zgrabny, tak samo, jak cacko Fiata z fabryki w Tychach. I nie wygląda jak Opel. Adam wyjeżdża z Eisenach, ma być produkowany na tych samych taśmach, co Corsa. Zaś zdaniem Alfreda Riecka, odpowiadającego za marketing i sprzedaż, na Adamie Opel zarobi, mimo że jest to auto produkowane w Europie Zachodniej, w dodatku w Niemczech. Czyli jest to całkowicie inna strategia od konkurencji, która małe auta buduje raczej na wschodzie Europy.

Na premierze Adama nie pojawili się przedstawiciele zarządu, poza Markiem Adamsem - głównym stylistą marki. Nie ukrywał, że dzięki Adamowi jest szansa na to, że Opel będzie inaczej postrzegany na rynku. Do tego nowego postrzegania idzie także Mokka, która niedługo pojawi się na polskim rynku. Adams uważa, że najmniejsza auto Opla może być nawet postrzegane jako prowokacja i o ile Fiat sprawia jego zdaniem wrażenie auta bardziej „kobiecego", to Adam, jest z pewnością autem „męskim".

Opel ma nadzieję na sprzedanie przynajmniej 40-50 tysięcy swojego mini rocznie. To skromne plany w porównaniu z wynikami Fiata, który sprzedał w Europie w ubiegłym roku ponad 156 tys. „500". Inna sprawa, że 2011 r. był jeszcze rokiem całkiem przyzwoitej sprzedaży w Europie.

Analitycy z rynku samochodowego nie są entuzjastycznie nastawieni do Adama, chociaż przyznają, że jest to auto z przyszłością. Matthew Stover z Gugenheim Securities przyznaje, że autko jest zgrabne i interesujące, ale dla Opla przełomem nie będzie. Wcześniej wiceprezes GM, Steve Girsky nie ukrywał, że Adam ma zmienić wizerunek Opla. I to z pewnością się udaje.

—To nie ma być maszynka do robienia pieniędzy - mówił wtedy Girsky. Chociaż jego zdaniem Adam może z czasem zmienić się w model, który pociągnie markę.

W każdym razie nikt nie może już mieć co do tego wątpliwości, że General Motors ma plany co do przyszłości Opla. Niecierpliwość prezesa koncernu Dana Ackersona zaowocowała nie sprzedażą, czy likwidacją marki, o czym spekulowano, ale nowymi modelami, zmianą wizerunku marki postrzeganej jako solidna, ale bez polotu. Może i Adam na początku nie będzie autem wolumenowym, ale z pewnością pokazuje, że w tę markę stać na więcej

- Danuta Walewska z Paryża

Europejska marka General Motors postanowiła zachęcić również ceną. Podstawowy Adam kosztuje o 100 euro mniej od najtańszej pięćsetki - 11,5 tys. euro. Ma być sprzedawany z dwoma silnikami benzynowymi 1,2 i 1,4 litra. W późniejszym terminie planowane są  mniejsze, które najprawdopodobniej będą produkowane wspólnie z Shanghai Automotive, chińskim partnerem General Motors. Nowe silniki mają pojawić się w 2014 r.

Najmniejszy Opel jest zgrabny, tak samo, jak cacko Fiata z fabryki w Tychach. I nie wygląda jak Opel. Adam wyjeżdża z Eisenach, ma być produkowany na tych samych taśmach, co Corsa. Zaś zdaniem Alfreda Riecka, odpowiadającego za marketing i sprzedaż, na Adamie Opel zarobi, mimo że jest to auto produkowane w Europie Zachodniej, w dodatku w Niemczech. Czyli jest to całkowicie inna strategia od konkurencji, która małe auta buduje raczej na wschodzie Europy.

Biznes
Wojny napędzają światowy przemysł zbrojeniowy. PGZ pnie się w górę
Biznes
Kontrolowany przez francuski rząd bukmacher wycofuje się z Polski
Biznes
MON przyznaje: W tym roku na obronność trafi o 20 mld zł mniej niż zakładano
Materiał Promocyjny
Już dziś na PGE Narodowym w Warszawie startuje Kongres Społeczno-Gospodarczy Polska Moc Biznesu 2024!
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Trump grozi wprowadzeniem ceł w Unii
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska