Spółka Media Saturn Holding należąca do niemieckiej grupy Metro to lider rynku sprzedaży sprzętu elektronicznego. Jej sieci Media Markt oraz Saturn znane są większości konsumentów i właśnie w przypadku tej drugiej wczoraj został oficjalnie ogłoszony start sklepu internetowego. Firma już od dawna zapowiadała wejście na rynek e-commerce i jak dotąd kończyło się jedynie na przejęciu sklepu redcoon, także specjalizującego się głównie w tego typu asortymencie. Plany są ambitne.
– Planujemy, aby 5 proc. naszych obrotów w 2013 r. pochodziło z Internetu. Za trzy lata chcielibyśmy być liderem e-rynku – mówi Marcin Rosati, członek zarządu Media Saturn Holding. Media Markt ma w tym kanale sprzedaży zadebiutować jeszcze w listopadzie.
Czy firma trochę nie za późno odkrywa potencjał rynku? – Za późno nie jest, rynek nie jest poukładany. Dajemy naszym klientom kolejny kanał do robienia zakupów, a mamy na tyle silną pozycję w tradycyjnym handlu, że zawalczymy o znaczącą pozycję także w Internecie – dodaje.
Ceny ogromnej większości towarów będą takie same w sieci i sklepie, choć mogą się zdarzyć różnice w odpowiedzi na ruchy lokalnej konkurencji.
Spółka jako ostatnia z czołówki sprzedawców sprzętu elektronicznego wchodzi w kanał internetowy, gdzie mocną pozycję mają już jej konkurenci jak Avans, RTV Euro AGD, Neonet czy Mix Electronics. Niektóre z nich mają poza swoim flagowym e-sklepem także dodatkowe pod innymi markami, co pozwala im jeszcze skuteczniej konkurować zwłaszcza na poziomie cen. Istnieje też wiele sklepów działających wyłącznie w sieci, które dzięki temu mogą obniżyć koszty i jeszcze skuteczniej walczyć o klientów.