Aktualizacja: 13.05.2019 19:40 Publikacja: 13.05.2019 19:34
Bahri Yanbu
Foto: LOIC VENANCE / AFP
Początkowo nie było jasne, co ten statek zamierza robić w porcie i jak długo tam przebywać. Hiszpański resort spraw wewnętrznych podał, że nie ma informacji o tym statku, z resortami obrony i spraw zagranicznych nie można było skontaktować się. Portal zarządu portu podał, że statek planował wypłynięcie o godz.13.30.
Hiszpańska organizacja obrony praw migrantów Pasajes SeguroCAN zapowiedziała protest w dokach portu Santander o 19.30. Z kolei Alberto Estevez z organizacji Control Arms Coalition poinformował agencję prasową AP, ze „Bahri Yanbu” opuścił hiszpański port po zabraniu 2 kontenerów.
Na jego pokładzie znajduje się przesyłka belgijskiej amunicji załadowana w Antwerpii - podał Reuter. Działacze Amnesty International pokazali dokument belgijskich celników z 7 maja, wskazujący na jej załadunek w Antwerpii.
Szef belgijskiej dyplomacji Didier Reynders przyznał w ubiegłym tygodniu, że niepokoi go sprzedaż broni Arabii Saudyjskiej z powodu możliwości jej użycia. - Sądzę, że byłoby dobrze zawiesić kontrakty na dostawy broni do tego kraju - powiedział w belgijskiej grupie rtv RTBF.
Minister obrony Francji, Florence Parly potwierdziła w ubiegłym tygodniu, że statek miał zabrać z Hawru francuską broń w ramach kontraktu podpisanego z Arabia Saudyjską kilka lat temu.
Portal ABCNews podał, że „Bahri Yanbu” opuścił Santander i wziął kurs na Genuę, we Włoszech.
Zdaniem wicedyrektorki Amnesty International ds. kontroli handlu bronią i praw człowieka, Ary Marcen Naval, saudyjski statek jest istotnym testem zobowiązań Unii o powstrzymywaniu konfliktów. - Żaden kraj UE nie powinien podejmować śmiercionośnej decyzji zezwalającej na transfer lub tranzyt broni w strefę konfliktu, gdzie istnieje wyraźne ryzyko, że będzie użyta do zbrodni wojennych i w innych poważnych pogwałceniach prawa międzynarodowego - cytuje ABCNews.
Światowi miliarderzy coraz szybciej powiększają swoje majątki, wykorzystując swoje monopolistyczne wpływy w polityce i gospodarce – wynika z najnowszego raportu Oxfam. Organizacja przestrzega przed "nową arystokracją" i "oligarchią" najbogatszych.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Jest poniedziałek, 20 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś porozmawiamy o rekordowych wydatkach Polski na obronność, nowej umowie handlowej UE i Meksyku, przyszłości gospodarki USA pod wodzą Donalda Trumpa oraz chińskim zainteresowaniu zamykanymi fabrykami Volkswagena.
Żaden kupiec nie zgłosił się na licytację akcji Manufaktury Piwa Wódki i Piwa, zorganizowaną przez komornika z Lublina, dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Lawinowo przybywa wierzycieli zgłaszających się do syndyka. To już ponad 1000 osób.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Popyt na gaz w Polsce będzie rósł. Nie od razu uda się nam przejść z węgla na OZE. Po drodze trzeba będzie wspomagać się jednostkami opalanymi błękitnym paliwem. Orlen chce zwiększać produkcję gazu w najbliższych latach.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Rekordowe zyski i przeładunki, a w kolejnych latach także spore nakłady na rozbudowę portowego potencjału.
Podejrzany o sabotaż na Bałtyku chiński statek Yi Peng 3, który od miesiąca oczekiwał na wodach międzynarodowych w duńskiej cieśninie Kattegat, wyruszył w sobotę w dalszą drogę do portu docelowego w Egipcie. Informacje potwierdziła duńska marynarka wojenna.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Komisja Europejska i Wielka Brytania walczą z szarą flotą tankowców szmuglująca rosyjską ropę i paliwo.
Ministerstwo Infrastruktury nie wyklucza, że przyspieszy budowę Drogi Czerwonej, która jest kluczowa do rozwoju portu i miasta Gdyni.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas