Aktualizacja: 13.05.2019 19:40 Publikacja: 13.05.2019 19:34
Bahri Yanbu
Foto: LOIC VENANCE / AFP
Początkowo nie było jasne, co ten statek zamierza robić w porcie i jak długo tam przebywać. Hiszpański resort spraw wewnętrznych podał, że nie ma informacji o tym statku, z resortami obrony i spraw zagranicznych nie można było skontaktować się. Portal zarządu portu podał, że statek planował wypłynięcie o godz.13.30.
Hiszpańska organizacja obrony praw migrantów Pasajes SeguroCAN zapowiedziała protest w dokach portu Santander o 19.30. Z kolei Alberto Estevez z organizacji Control Arms Coalition poinformował agencję prasową AP, ze „Bahri Yanbu” opuścił hiszpański port po zabraniu 2 kontenerów.
Na jego pokładzie znajduje się przesyłka belgijskiej amunicji załadowana w Antwerpii - podał Reuter. Działacze Amnesty International pokazali dokument belgijskich celników z 7 maja, wskazujący na jej załadunek w Antwerpii.
Szef belgijskiej dyplomacji Didier Reynders przyznał w ubiegłym tygodniu, że niepokoi go sprzedaż broni Arabii Saudyjskiej z powodu możliwości jej użycia. - Sądzę, że byłoby dobrze zawiesić kontrakty na dostawy broni do tego kraju - powiedział w belgijskiej grupie rtv RTBF.
Minister obrony Francji, Florence Parly potwierdziła w ubiegłym tygodniu, że statek miał zabrać z Hawru francuską broń w ramach kontraktu podpisanego z Arabia Saudyjską kilka lat temu.
Portal ABCNews podał, że „Bahri Yanbu” opuścił Santander i wziął kurs na Genuę, we Włoszech.
Zdaniem wicedyrektorki Amnesty International ds. kontroli handlu bronią i praw człowieka, Ary Marcen Naval, saudyjski statek jest istotnym testem zobowiązań Unii o powstrzymywaniu konfliktów. - Żaden kraj UE nie powinien podejmować śmiercionośnej decyzji zezwalającej na transfer lub tranzyt broni w strefę konfliktu, gdzie istnieje wyraźne ryzyko, że będzie użyta do zbrodni wojennych i w innych poważnych pogwałceniach prawa międzynarodowego - cytuje ABCNews.
Czy stary, nieużywany już telefon da się jeszcze jakoś wykorzystać? I czy może on przyczynić się do pomocy najbardziej potrzebującym osobom? Okazuje się, że tak! Już drugi rok T-Mobile i Szlachetna Paczka prowadzą akcję “Stare telefony działają cuda”. W sklepach operatora można oddać do oddać do recyklingu stary – także zepsuty - sprzęt, który często zalega w naszych szafach. AIm więcej telefonów przyniesiemy do recyklingu, tym większą pomoc finansową operator przekaże Szlachetnej Paczce. Gra jest warta świeczki, bo operator może przekazać na szczytny cel nawet 1 000 000 złotych!
Jest czwartek, 12 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek analizuje kluczowe tematy gospodarcze.
W najbliższych miesiącach ma być wprowadzona zmiana w prawie, która umożliwi MON kupno uzbrojenia polskich producentów dla innych rządów. Mechanizm ma działać podobnie jak amerykański FMS.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Najważniejsze wydarzenia i trendy przeszłego roku. Już 18 grudnia specjalny dodatek Perspektywy 2025.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Melanie Leonhard, senator ds. gospodarki i innowacji Wolnego i Hanzeatyckiego Miasta Hamburg przekonuje, że porty nie rozwiną się bez dobrych stosunków z armatorami, którzy stali się głównymi graczami w transporcie morskim.
Szczyt świąteczny dobił porty morskie Morza Północnego, które ledwo uporządkowały dostawy po przekierowaniu statków wokół Afryki.
Port Północny, najważniejsza i największa część Portu Gdańsk, usytuowana nad Zatoką Gdańską ma 50 lat.
Rośnie import LPG morzem, ważnymi dostawcami na polski rynek stają się Norwegia i Stany Zjednoczone.
W Małaszewiczach pojawili się nie widziani wcześniej klienci z Rumunii. Czy to szansa dla polskich portów i operatorów intermodalnych?
Kanał Panamski zwiększył roczny zysk o 9,5 proc. mimo dotkliwej suszy w regionie, co zmusiło zarząd do dużego zmniejszenia liczby statków przepuszczanych przez tę magistralę.
Fiasko programu budowy wielkiej floty arktycznej, która miała uniezależnić Rosję od zachodnich portów i sankcji. Ogłaszane z pompą plany całorocznego Północnego Szlaku Morskiego spełzły na niczym. Z 70 statków klasy lodowej potrzebnych do końca dekady, powstanie najwyżej 16 sztuk.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas