"Za 2012 r. Porty Lotnicze wypracowały 58 mln zł zysku. Jest to wynik już po audycie. Z tej kwoty zapłacimy jeszcze 20 proc. dywidendy" - powiedział Marzec.
Wyjaśnił, że w tym roku PPL może osiągnąć mniejszy zysk w porównaniu z ubiegłorocznym m.in. ze względu na ograniczenia wynikające z planowanych inwestycji w warszawskim porcie. "Będziemy starali się osiągnąć jak najlepszy wynik" - zaznaczył.
Najważniejszą inwestycją w tym roku jest remont dłuższej drogi startowej, który ma się rozpocząć 22 kwietnia. Lotnisko ma dwie drogi startowe - jedną o długości blisko 3,7 km oraz 2,8 km. Ta druga przeszła remont na przełomie lat 2010/11; prace na dłuższej drodze startowej mają zakończyć się we wrześniu br.
"Generalny remont dłuższej drogi nie był wykonywany od ponad 30 lat. W jego trakcie droga zostanie zamknięta dla ruchu samolotów. Będą one miały do dyspozycji drugą, krótszą drogę" - powiedział dyrektor PPL. Zaznaczył, że plany firmy były konsultowane z liniami lotniczymi od wielu miesięcy.
Wyjaśnił, że prace będą polegały m.in. na wymianie warstw drogi, łącznie z podbudową, co pozwoli zwiększyć jej nośność. Zerwana zostanie też stara nawierzchnia, a na całej długości położona zostanie nowa - asfaltobetonowa. "Po remoncie z drogi będą mogły regularnie korzystać wszystkie samoloty, także te największe, w tym m.in. dreamlinery" - powiedział Marzec. Dodał, że obecnie stan techniczny drogi nie pozwala na regularne starty i lądowania największych samolotów.