W 1923 roku w Warszawie została otwarta fabryka żarówek próżniowych, w której zatrudnienie w ciągu kilku lat wzrosło do 1 tys. osób. W 1930 roku wystartowała w niej także produkcja aparatów rentgenowskich i radioodbiorników. – II Wojna Światowa spowodowała koniec współpracy, ale do Polski wróciliśmy w na początku lat 90-tych – mówi Marek Huzarewicz, prezes Philips Poland. Obecnie firma obok nadal produkowanego sprzętu oświetleniowego skupia się na sprzęcie medycznym, k™óry jest już głównym segmentem w którym generuje przychody.
Na zlecenie firmy ośrodek badawczy Millward Brown przeprowadził badanie dotyczące stosunku Polaków do stanu zdrowia. Wyniki badania pokazują, że ogólne postrzeganie stanu zdrowia jest raczej pozytywne: 83 proc. respondentów określiło go jako dobry lub znakomity. Jednocześnie ponad 22 proc. ankietowanych zgłaszało, że cierpi na choroby przewlekłe. Obszarem zdrowotnym, który wzbudza najwięcej lęków wśród Polaków są choroby układu krążenia: co czwarty martwi się, że wystąpią u nich w ciągu nadchodzących pięciu lat, podczas gdy tylko 9 proc. obawia się choroby nowotworowej. Statystyki dotyczące zdrowia pokazują, że oczekiwana długość życia mężczyzn jest o trzy lata krótsza w Polsce niż w innych krajach Unii Europejskiej i osiem lat krótsza niż w Szwecji, gdzie wskaźnik ten jest najwyższy.
- Nowe technologie mogą znacząco wpływać na efektywność opieki zdrowotnej, co pozwoli łatwiej kontrolować koszty. W rzeczywistości koszt nabycia sprzętu medycznego wynosi mniej niż 2 proc. ogólnego budżetu przeznaczanego na ochronę zdrowia. Innowacje w tym sektorze mogą zmniejszyć deficyt budżetowy; więcej innowacji oznacza lepszą jakość życia pacjentów i większą skuteczność leczenia, a przez to także lepsze zarządzanie wydatkami – mówi Victor Groothengel, dyrektor generalny Philips Healthcare Poland.
Firma stawia jednocześnie na rozwiązania ekologiczne i innowacyjne. Jak podaje w prezentacji do 2050 r. populacja Ziemi wzrośnie do 9 mld osób, z 7 mld obecnie. Dlatego znacznie wzrośnie choćby zapotrzebowanie nie tylko na energię, ale również wodę oraz żywność. Jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie, przewiduje się, że globalne zużycie energii wzrośnie w kolejnych dwudziestu latach o 50 proc.
- Innowacja rozpoczyna się od dobrego pomysłu, który pochodzi od prawdziwego, pełnego zrozumienia oczekiwań klientów i rynków. Oznacza to, że musimy oferować te produkty i technologie, które odpowiadają ich potrzebom. Jeśli cały ten proces przebiega prawidłowo, dobry pomysł staje się innowacją, która wpływa na rozwój całego społeczeństwa – mówi Joost Leeflang, dyrektor generalny Philips na Europę Środkowo-Wschodnią.