SkyWest ma 327 samolotów, które wykonują dziennie 1800 lotów do 171 miast w Ameryce Płn. Jego partnerami są United, Delta, US Airways, American i Alaska Airlines. Centrala mieści się w St.George w stanie Utah.
- To prawdziwie przełomowe zamówienie - podkreślił szef pionu samolotów cywilnych w Sao Jose dos Campos, Paulo Cesar de Souza e Silva, informując o jednym z największych kontraktów dla obu - SkyWest i dla Embraera, największego producenta samolotów regionalnych.
Pierwsze 40 maszyn, którymi SkyWest będzie transportować pasażerów dla United Airlines, trafiło bezpośrednio do portfela zamówień firmy brazylijskiej. Zamówione dalsze 60 sztuk ma charakter warunkowy, zależy od zawarcia przyszłych umów tej linii z większymi partnerami. SkyWest zastrzegł ponadto opcję na 100 dalszych samolotów, co daje łączną wartość zamówienia 8,3 mld dolarów w cenach katalogowych. Dostawy pierwszych sztuk zaczną się w drugiej połowie 2014 r.
Dzięki kontraktowi Embraer ma wszelkie warunki do pobudzenia swego działu maszyn cywilnych, który zmniejszył obroty o połowę, bo firma ograniczyła produkcję reagując na spadek zamówień. Kontrakt ten pozwoli mu także wyprzedzić kanadyjskiego Bombardiera w wyścigu o zaspokojenie popytu dużych linii lotniczych z USA, które zainteresowały się samolotami zabierającymi do 76 pasażerów po wynegocjowaniu w ubiegłym roku nowych układów zbiorowych.
Embraer uzyskał w kwietniu bezpośrednie zamówienie od United Continental na 70 samolotów regionalnych. To zagwarantowało mu spokojną produkcję na najbliższy rok, dając też szansę zwiększenia produkcji o 15 proc. w 2014 r. do przybliżonej z 2012 r.