Urząd poinformował w raporcie, że dwie osłony silników A319 nie zostały zamknięte po bieżącym przeglądzie maszyny na płycie lotniska i nikt tego nie zauważył przed startem. Samolot lecący do Oslo zawrócił i awaryjnie na lotnisku Heathrow, 75 pasażerów i 5 członków załogi opuściło bez szwanku samolot awaryjnymi rękawami.

AAIB stwierdził w raporcie, że osłony obu silników A319 odpadły podczas startu, dziurawiąc przewód paliwa prawego silnika, uszkodziły konstrukcję i inne systemy. To z kolei doprowadziło do pożaru prawego silnika podczas podchodzenia do lądowania. Silnik IAE V2500 produkcji konsorcjum Int'l Aero Engines został mocno uszkodzony przez ogień, ale lewy pracował normalnie

Zamknięcie zacisków osłon wymaga zwykle od mechanika położenia się na ziemi, aby się do nich dostać. Bez mocnego nachylenia się nie widać, czy zostały zamknięte.

Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego AAIB zwrócił się oficjalnie do Airbusa, aby zwrócił uwagę użytkownikom samolotów z rodziny A320, by sprawdzali przed startem, czy osłony turbiny silnika są dobrze zamknięte. Można to stwierdzić po pozycji zatrzasków. Airbus odpowiedział, że popiera postępowanie przeprowadzone przez ten urząd i spełni jego zalecenia. British Airways, mająca własną ekipę techników do serwisowania silników, zapowiedziała to samo.

AAIB podał, że przed incydentem z samolotem BA z końca maja naliczono do lipca 2012 roku 32 przypadki odłączenia się osłon turbiny, z czego 80 proc. przypadków nastąpiło podczas startu.