Nissan wymienia baterie w Leafach w USA

Nissan zapowiedział plan wymiany za 100 dolarów miesięcznie baterii w elektrycznych autach Leaf sprzedanych w USA.

Publikacja: 24.06.2013 18:31

Użytkownicy otrzymają nowe albo ulepszone baterie, jeśli pojemność obecnie używanych zmaleje poniżej 70 proc. początkowej.

Japońska firma odwzorowała ten program na własnym wprowadzonym w Europie, a także u konkurentowi. Prezes Tesla Motors, Elon Musk ogłosił kilka dni temu, ze jego firma zainwestuje 50-100 mln dolarów w stworzenie sieci punktów wymiany baterii.

Plan Nissana dotyczący USA zacznie się w I półroczu 2014, w trzy lata po sprzedaży pierwszych elektrycznych aut Leaf na tym rynku. Wszystkie nowe mają gwarancję na 5 lat i przebieg 60 tys. mil (100 tys. km) dotyczącą utraty mocy przez baterie. Nissan nie spodziewa się więc zmasowanego udziału w programie do czasu wygaśnięcia okresu gwarancji na już eksploatowane pojazdy. Gwarancja od usterek technicznych obwiązuje przez 8 lat i  na przebieg 100 tys. mil (160 tys. km). Szczegóły planu na inne rynki zostaną ogłoszone później.

Leaf roku modelowego 2013 z pełnym obciążeniem ma zasięg 83 mil (133,5 km) wobec 73  (117,5 km)  poprzedniego modelu  - wynika z danych urzędu ochrony środowiska EPA.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie, ale wolno. Do końca maja Nissan sprzedał 7614 sztuk, prawie o 200 proc. więcej niż rok temu. Hamulcem są obawy wielu konsumentów, że nie dojadą na miejsce na jednej pełnej baterii.

Po 5 miesiącach Tesla sprzedała 8850 aut Modelu S, M'bishi - 843 Mitsubishi i, Ford - 723 Focus Electric, Toyota - 364 RAV 4 EV, Honda - 83 Fit EV i Smart - 62 forTwo EV - wynika z danych Hybridcas.com.

Leafa często, porównują do Chevroleta Volta, ale oba pojazdy maja inne struktury baterii. Ponadto Leaf ma napęd wyłącznie elektryczny, a Volt jest autem hybrydowym plug-in, napędzanym silnikiem benzynowym, gdy bateria jest niemal na wyczerpaniu. Chevrolet sprzedał do końca maja 7157 Voltów

Użytkownicy otrzymają nowe albo ulepszone baterie, jeśli pojemność obecnie używanych zmaleje poniżej 70 proc. początkowej.

Japońska firma odwzorowała ten program na własnym wprowadzonym w Europie, a także u konkurentowi. Prezes Tesla Motors, Elon Musk ogłosił kilka dni temu, ze jego firma zainwestuje 50-100 mln dolarów w stworzenie sieci punktów wymiany baterii.

Biznes
Cyfrowy Polsat w I kw. 2025: rachunki rosły wolniej. Telewizja rozkwitła
Biznes
Dług publiczny bije rekordy. Rosja kusi Trumpa surowcami krytycznymi
Biznes
Cyfrowa ochrona dziurawa jak sito. Gdzie jest najgorzej?
Biznes
Zygmunt Solorz przegrywa ze swoimi dziećmi. Chodzi o majątek. Co to oznacza?
Biznes
Dior dogadał się z władzami. 2 miliony euro zamiast grzywny