W Niemczech, na największym rynku w Europie,odnotowany w czerwcu spadek był nieco niższy, niż miesiąc wcześniej. W analizowanym okresie spadek wyniósł 5 proc. wobec 10 w maju, dając po 6 miesiącach minus 8 proc. (-9 w maju). Po 5 miesiącach niemiecki rynek zmalał o 8,8 proc.
W połowie czerwca organizacja producentów VDA uważała, że sprzedaż nie jest powodem, do pesymizmu, ale za wcześnie jeszcze wtedy było na snucie dłuższych prognoz. M maju zakładała roczną sprzedaż 2,9-3 mln pojazdów. Jej szef Bernd Gottschalk spodziewał się nadal przyspieszenia na rynku.
We Francji, Włoszech i Hiszpanii też zmalało tempo spadku sprzedaży. We Francji sprzedaż w czerwcu zmalała o 9 proc. do 190,2 tys. wobec 10,3 proc. w maju, a w I półroczu o 11 proc. — podała organizacja producentów CCFA, która dla całego roku zakłada spadek o 8 proc. Jej szef Patrick Blain uważa, że w II półroczu spadek wyniesie 1-2 proc. wobec 20121 r.
PSA zmniejszył swą sprzedaż o 9,5 proc., (-14 proc. w I półroczu), a Renaultowi udało się poprawić do minus 3,6 proc. ze spadku 16,5 w maju (-8,1 po 6 miesiącach) dzięki popularności aut Daci i Clio 4.
— Wygląda na to, że sięgnęliśmy dna. Portfel zamówień w czerwcu był doskonały — stwierdził szef firmy na Francję Bernand Cambier.