Ogółem największym rynkiem e-handlowym na świecie są zdecydowanie USA z wydatkami 187 mld dol., przed Chinami (75,3 mld dol.) oraz Wielką Brytanią (54,7 mld dol.).
Jednak jeśli pod uwagę wziąć wydatki na osobę, to sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Z raportu firm Euromonitor International oraz Cushman & Wakefield wynika, że w tym ujęciu zdecydowanie przodują kraje europejskie, ze skandynawskimi na czele.
Największe wydatki generują Norwegowie, którzy w ubiegłym roku wydali w Internecie średnio 921 dol. na osobę. W czołowej dziesiątce zestawienia znalazły się także pozostałe kraje skandynawskie.
Z kolei światowy lider rynku e-commerce zajmuje w nim miejsce piąte – Amerykanie w sieci rocznie wydają średnio 594 dol. na osobę. Ogółem poza USA w czołowej dziesiątce jest jeszcze tylko jeden kraj spoza Europy – Korea Południowa.
Dla Polski danych nie podano. Wiadomo tylko, iż nasz kraj zajął w tym rankingu 25. pozycję, a w będących na 20. miejscu Czechach jest to 217 dol.