Kompania Piwowarska wchodzi na rynek cydru

Kolejna firma weszła na rodzący się rynek cydru w Polsce. Markę Green Mill Cider oferuje Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa.

Publikacja: 23.07.2013 12:16

Kompania Piwowarska wchodzi na rynek cydru

Foto: Kompania Piwowarska

W ostatnich tygodniach cydry na nasz rynek wprowadziły firmy winiarskie: Ambra, Warwin i Bartex. Producent Tyskiego jest pierwszym  liczącym się browarem w Polsce, który zdecydował się pójść w ich ślady.

Cydr Green Mill powstaje w 100 proc. z jabłek poddawanych naturalnej fermentacji z wykorzystaniem wyselekcjonowanych drożdży cydrowych – informuje Kompania Piwowarska.  Do jego produkcji nie stosuje się cukru, sztucznych barwników czy ulepszaczy. Zawiera 4,5 proc. alkoholu i kosztuje ok. 5,39 zł za 400 ml butelkę.

Green Mill Cider jest produkowany w browarze Kompanii Piwowarskiej w Poznaniu.

- Obecnie, ze względu na premierowy charakter produktu oraz długi proces inwestycyjny, importujemy półprodukt od współpracującego z nami producenta z Niemiec. W naszym browarze w Poznaniu uzyskujemy optymalny poziom nagazowania naszego cydru, rozlewamy go do butelek oraz banderolujemy – mówi „Rz" Marta Andreasik, specjalista ds. PR marek z Kompanii Piwowarskiej.

- Czynimy odpowiednie kroki, aby produkcja Green Mill Cider w 100 proc. w Polsce była możliwa już w najbliższych miesiącach. Do jego wytwarzania używa się jabłek pochodzenia tylko europejskiego , w dużej mierze z polskich sadów – dodaje.

Cydr od dawna znany jest w Europie. W dużych ilościach piją go Irlandczycy, Brytyjczycy, Litwini i Łotysze. W Polsce, mimo że jesteśmy największym producentem jabłek na Starym Kontynencie, do tej pory sprzedawał się w śladowych ilościach.

Firma badawcza Euromonitor International podaje, że w tym roku sprzedaż cydrów i perry (niskoalkoholowe napoje z gruszek, mniej popularne niż trunki z jabłek) może zbliżyć się do 28 mln litrów. Za cztery lata powinna natomiast przekroczyć 46 mln litrów. Związek Sadowników RP szacuje natomiast, że za kilka lat produkcja cydru może sięgać nawet 60–80 mln litrów.

W ostatnich tygodniach cydry na nasz rynek wprowadziły firmy winiarskie: Ambra, Warwin i Bartex. Producent Tyskiego jest pierwszym  liczącym się browarem w Polsce, który zdecydował się pójść w ich ślady.

Cydr Green Mill powstaje w 100 proc. z jabłek poddawanych naturalnej fermentacji z wykorzystaniem wyselekcjonowanych drożdży cydrowych – informuje Kompania Piwowarska.  Do jego produkcji nie stosuje się cukru, sztucznych barwników czy ulepszaczy. Zawiera 4,5 proc. alkoholu i kosztuje ok. 5,39 zł za 400 ml butelkę.

Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne