Kompania Piwowarska wchodzi na rynek cydru

Kolejna firma weszła na rodzący się rynek cydru w Polsce. Markę Green Mill Cider oferuje Kompania Piwowarska, lider polskiego rynku piwa.

Publikacja: 23.07.2013 12:16

Kompania Piwowarska wchodzi na rynek cydru

Foto: Kompania Piwowarska

W ostatnich tygodniach cydry na nasz rynek wprowadziły firmy winiarskie: Ambra, Warwin i Bartex. Producent Tyskiego jest pierwszym  liczącym się browarem w Polsce, który zdecydował się pójść w ich ślady.

Cydr Green Mill powstaje w 100 proc. z jabłek poddawanych naturalnej fermentacji z wykorzystaniem wyselekcjonowanych drożdży cydrowych – informuje Kompania Piwowarska.  Do jego produkcji nie stosuje się cukru, sztucznych barwników czy ulepszaczy. Zawiera 4,5 proc. alkoholu i kosztuje ok. 5,39 zł za 400 ml butelkę.

Green Mill Cider jest produkowany w browarze Kompanii Piwowarskiej w Poznaniu.

- Obecnie, ze względu na premierowy charakter produktu oraz długi proces inwestycyjny, importujemy półprodukt od współpracującego z nami producenta z Niemiec. W naszym browarze w Poznaniu uzyskujemy optymalny poziom nagazowania naszego cydru, rozlewamy go do butelek oraz banderolujemy – mówi „Rz" Marta Andreasik, specjalista ds. PR marek z Kompanii Piwowarskiej.

- Czynimy odpowiednie kroki, aby produkcja Green Mill Cider w 100 proc. w Polsce była możliwa już w najbliższych miesiącach. Do jego wytwarzania używa się jabłek pochodzenia tylko europejskiego , w dużej mierze z polskich sadów – dodaje.

Cydr od dawna znany jest w Europie. W dużych ilościach piją go Irlandczycy, Brytyjczycy, Litwini i Łotysze. W Polsce, mimo że jesteśmy największym producentem jabłek na Starym Kontynencie, do tej pory sprzedawał się w śladowych ilościach.

Firma badawcza Euromonitor International podaje, że w tym roku sprzedaż cydrów i perry (niskoalkoholowe napoje z gruszek, mniej popularne niż trunki z jabłek) może zbliżyć się do 28 mln litrów. Za cztery lata powinna natomiast przekroczyć 46 mln litrów. Związek Sadowników RP szacuje natomiast, że za kilka lat produkcja cydru może sięgać nawet 60–80 mln litrów.

W ostatnich tygodniach cydry na nasz rynek wprowadziły firmy winiarskie: Ambra, Warwin i Bartex. Producent Tyskiego jest pierwszym  liczącym się browarem w Polsce, który zdecydował się pójść w ich ślady.

Cydr Green Mill powstaje w 100 proc. z jabłek poddawanych naturalnej fermentacji z wykorzystaniem wyselekcjonowanych drożdży cydrowych – informuje Kompania Piwowarska.  Do jego produkcji nie stosuje się cukru, sztucznych barwników czy ulepszaczy. Zawiera 4,5 proc. alkoholu i kosztuje ok. 5,39 zł za 400 ml butelkę.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca