Szef producenta farb i lakierów ma nadzieję, że firmie uda się zrealizować plan sprzedaży w I kwartale tego roku. – Mamy nadzieję na stabilizację w kolejnych miesiącach, choć ze względu na trudną sytuację finansową Ukrainy i spadek wartości hrywny będzie to trudny rok dla zrealizowania celów sprzedażowych – przyznaje.
W 2013 r., podobnie jak rok wcześniej, udział eksportu w przychodach grupy znalazł się na poziomie 64 proc. Najważniejszym rynkiem zagranicznym, na który trafiają produkty Śnieżki, pozostaje Ukraina. W całym minionym roku obroty ze sprzedaży na rzecz klientów zewnętrznych w tym kraju spadły o blisko 4 proc., do 126,8 mln zł.
Śnieżka zakończyła miniony rok z 573,9 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i 43,8 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W porównaniu z 2012 r. obroty spadły o 0,4 proc., a czysty zarobek obniżył się o 3,6 proc.
W samym IV kwartale minionego roku grupa miała 92,7 mln zł przychodów i 4,2 mln zł zysku netto. W porównaniu z okresem październik-grudzień 2012 r. obroty wzrosły o 3,4 proc., a czysty zarobek powiększył się przeszło jedenastokrotnie.
Przedstawiciele Śnieżki informują, że głównym czynnikiem, który miał wpływ na wyniki grupy w IV kwartale minionego roku, był wzrost sprzedaży na rynku polskim i ukraińskim. W rezultatach widoczny jest też wpływ stabilnych lub nieco niższych w porównaniu z IV kwartałem 2012 r. cen surowców używanych do produkcji farb i lakierów. W efekcie poprawa rezultatów widoczna była już na poziomie wyniku brutto na sprzedaży. Wzrósł on o 23,4 proc., do 37,4 mln zł, co oznacza wzrost marży z 33,83 proc. w IV kwartale 2012 r. do 40,38 proc. w okresie październik-grudzień minionego roku.