Ponad 6 mln zł na reklamę swojej marki Kinder w prasie, radiu i telewizji wydał od początku roku koncern Ferrero. Zdeklasował takie marki, jak Milka i Wedel. Jednak to te dwie ostatnie mogą się pochwalić najwyższą liczbą wzmianek w portalach i mediach społecznościowych – informuje Instytut Monitorowania Mediów. Wedel i Milka pod tym względem zdecydowanie zdeklasowały konkurentów.
Eksport szansą ?dla producentów
Polacy wciąż tną wydatki i rynek słodyczy rośnie powoli. Stosunkowo dużą dynamiką może się pochwalić tylko segment marek własnych, które dominują w dyskontach.
Trudna sytuacja na rynku krajowym sprawia, że dużą szansą dla producentów słodyczy może być eksport. Zresztą, niektóre koncerny już teraz gros swojej produkcji kierują za granicę. W tym gronie jest m.in. Ferrero, gdzie na eksport przypada ponad 70 proc. całkowitych przychodów. Nie powinno to jednak budzić zdziwienia, ponieważ Ferrero w Polsce jest oddziałem międzynarodowego koncernu.
Na drugim biegunie – jeśli chodzi o eksport – jest m.in. Wedel. Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, na początku tego roku informował, że ok. 6 proc. produktów sprzedawanych jest za granicą. – Zamierzamy rozszerzyć eksport na nowe kraje – deklarował.
6 mld złotych jest wart krajowy rynek słodyczy, rocznie rośnie o kilka procent