Trudniejsze latanie po Ukrainie

Ukraińcy coraz częściej rezygnują z podróży lotniczych. Z powodu spadku hrywny bilety podrożały.Wielu Ukraińców podróży się obawia

Publikacja: 27.04.2014 15:56

Trudniejsze latanie po Ukrainie

Foto: Bloomberg

Narodowy ukraiński przewoźnik Ukraine International  ma 45-procentowy spadek ruchu. Wizz Air nieustannie  tnie siatkę, a trasy ukraińskie chwali sobie LOT,który skasował jedynie loty do Doniecka.

Ukraińcy wyraźnie boją się latać po kraju,zresztą coraz częściej rezygnują również z podróży zagranicznych. Jeśli już lecą, to wolą wybrać droższą,ale pewniejszą opcję  linii  innej, niż własna. Z kolei władze   kilkunastu krajów zdecydowanie  odradzają swoim obywatelom podróżowanie  na Ukrainę w celach turystycznych. O tych turystów,   bezowocnie walczą ukraińskie organizacje promocji turystyki.

Ukraine International zmniejszyła liczbę  lotów z 345 do 305 tygdniowo i zwiększyła oferowanie na  bezpiecznych trasach do Mińska, Kiszyniowa,Londynu i Nowego Jorku. Na razie do 26 czerwca odwołane są loty do Symferopola na  Krymie i wątpliwe, aby miały zostać wznowione.

Ruch coraz mniejszy

Niskokosztowy węgierski Wizz Air Ukraine tnie siatkę, bo spada popyt na podróże, a hrywna słabnie. Wiadomo,że nie dojdzie do  otwarcia bazy Wizz Aira w Lwowie, co planowano na 30 kwietnia.  Nie odbędą się zaplanowane loty z tego miasta do Barcelony,Neapolu, Kutaisi w Gruzji, Tel Aviwu, Rzymu Fiumicino i Walencji. Nadal Lwów ma połączenia z Dortmundem,Mediolanem i Treviso pod Wenecją. Ale nowych szybko nie będzie.  Zawieszone zostały również loty Wizz Aira z Kijowa do Sofii i Wilna,oraz z Charkowa do Kutaisi.

— Cały czas spada popyt na podróże lotnicze na trasach ukraińskich - powiedział dyr. generalny Wizz Aira na Ukrainę Akos Bus. Nie ukrywa swoich nadziei, że jest to sytuacja przejściowa i trzeba poczekać na odbudowanie popytu konsumenckiego. —Ale jako linia lotnicza musimy dostosować nasze oferowanie do sytuacji na rynku i kiedy tylko zorientujemy się,że ona się poprawia, będziemy reagować -  zapewnia.

Promocja w LOT

LOT zawiesił latanie do opanowanego przez siły pro-rosyjskie  Doniecka,ale nadal wykonuje rejsy do Lwowa,Kijowa i Odessy. — Ze względu na sytuację panującą na Ukrainie daliśmy naszym pasażerom  możliwość bezpłatnej zmiany terminu  podróży,jeśli zajdzie taka potrzeba - mówi Barbara Pijanowska-Kuras, rzeczniczka polskiego przewoźnika.  Dodaje  ,że rejsy na Ukrainę cieszą się dużym popytem. Być może właśnie z powodu gestu przewoźnika, bo pasażerowie nie ryzykują utraty rezerwacji.

Ale już  wiadomo,że właśnie z powodu niestabilnej politycznie Ukrainy i braku szans na szybkie wyjście z politycznego kryzysu linie lotnicze nie będą miały takich zysków, jak analitycy sądzili jeszcze na początku marca. Zysk światowych przewoźników wyniesie nie 19,7 ale 18,7 mld dolarów,zresztą nadal najwięcej od wielu lat. Mniejsze będą przychody, a wydatki większe, bo    ukraińskie niepokoje powoli zaczynają już windować ceny ropy naftowej, a więc i paliwa lotniczego. Według wyliczeń IATA - Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych z tego powodu faktury   za paliwo będą większe o 3 mld dol. i tylko wyższe, niż sądzono wcześniej wpływy za cargo  i zyski z tego tytułu( o 2 mld dol.) spowodują,że  zmniejszenie zysku nie będzie większe. jednak z zysku europejskich przewoźników zostanie zdjęte przynajmniej 100 mln dolarów. Oprócz linii ukraińskich z mniejszymi wpływami muszą się liczyć przewoźnicy,którzy mają gęstą siatkę na Ukrainie - wśród nich Austrian Airlines i Lufthansa.

Narodowy ukraiński przewoźnik Ukraine International  ma 45-procentowy spadek ruchu. Wizz Air nieustannie  tnie siatkę, a trasy ukraińskie chwali sobie LOT,który skasował jedynie loty do Doniecka.

Ukraińcy wyraźnie boją się latać po kraju,zresztą coraz częściej rezygnują również z podróży zagranicznych. Jeśli już lecą, to wolą wybrać droższą,ale pewniejszą opcję  linii  innej, niż własna. Z kolei władze   kilkunastu krajów zdecydowanie  odradzają swoim obywatelom podróżowanie  na Ukrainę w celach turystycznych. O tych turystów,   bezowocnie walczą ukraińskie organizacje promocji turystyki.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?