USA: wielkie fast foody na cenzurowanym

Amerykanie nie pozostawiają suchej nitki na swoich sieciach restauracji z fast foodem.

Publikacja: 04.07.2014 17:06

Z najnowszych badań prestiżowego magazynu konsumenckiego Consumer Reports wynika, że McDonald's, Taco Bell i KFC znajdują się na dole rankingu uwzględniającego takie czynniki jak jakość dań, ich wartość oraz poziom usług.

W czołówkach rankingów znajdują się sieci lokalne oferujące – zdaniem klientów – zdrowsze i smaczniejsze potrawy, choć niekoniecznie z aniższą cenę. Najbardziej dostało się McDonaldsowi – hamburgery tej sieci zostały ocenione jako najmniej smaczne w grupie wszystkich fast foodów.

Niskie ceny już nie wystarczą: amerykańscy konsumenci coraz częściej domagają się lepszej żywności – twierdzą autorzy badań, które objęły aż 32 tysiące osób. Szczególnie cenną grupą, która odwraca się się od wielkich sieci są młodzi dorośli ludzie do 35 roku życia.

- Wiele osób z tej grupy poszukuje miejsc ze smaczniejszym i lepszym jakościowo jedzeniem" – napisał Tod Marks, szef badań "Consumer Reports". Ta grupa osób woli jeść rzadziej poza domem, ale za to w lepszych miejscach. Według Marksa zmiana w zachowaniach konsumentów jest znacząca. W porównaniu z poprzednim badaniem z 2001 roku Amerykanie w dużo większym stopniu zwracają teraz uwagę na jakość serwowanych w sieciach posiłków.

W rankingu "Consumer Reports" czołowe miejsca w kategorii tradycyjnych amerykańskich fast foodów zajmują regionalne sieci restauracji, znane głównie w USA: The Habit Burger Grill, In-N-Out Burger, Five Guy Burgers oraz Smashburgers.

Za najmniej zdrowe sieci konsumenci uznali natomiast White Castle, pizzerie Little Caesars oraz Five Guys Burgers. Wśród sieci serwujących kurczaki KFC pozostaje w tyle za bardziej lokalnymi Chick-fil-A oraz El Pollo Loco. Natomiast w sektorze "kanapkowym" przodują Portillo's Hot Dogs, Firehouse Subs oraz Schlotzsky's. Stawkę zamykają dwie wielkie sieci: Subway oraz Au Bon Pain.

Z najnowszych badań prestiżowego magazynu konsumenckiego Consumer Reports wynika, że McDonald's, Taco Bell i KFC znajdują się na dole rankingu uwzględniającego takie czynniki jak jakość dań, ich wartość oraz poziom usług.

W czołówkach rankingów znajdują się sieci lokalne oferujące – zdaniem klientów – zdrowsze i smaczniejsze potrawy, choć niekoniecznie z aniższą cenę. Najbardziej dostało się McDonaldsowi – hamburgery tej sieci zostały ocenione jako najmniej smaczne w grupie wszystkich fast foodów.

Biznes
Gigantyczne inwestycje Saudów w USA. Ceny mieszkań wyhamowały
Biznes
Te dane zaskakują. Polacy wiedzą o zagrożeniu, ale je bagatelizują?
Biznes
Donald Trump odstraszył zagranicznych turystów. USA stracą przez to miliardy
Biznes
Przełom w wojnie handlowej. Sprzedaż aut elektrycznych wystrzeliła
Biznes
Na Pomorzu przerzut wojsk ma być łatwiejszy