Z najnowszych badań prestiżowego magazynu konsumenckiego Consumer Reports wynika, że McDonald's, Taco Bell i KFC znajdują się na dole rankingu uwzględniającego takie czynniki jak jakość dań, ich wartość oraz poziom usług.
W czołówkach rankingów znajdują się sieci lokalne oferujące – zdaniem klientów – zdrowsze i smaczniejsze potrawy, choć niekoniecznie z aniższą cenę. Najbardziej dostało się McDonaldsowi – hamburgery tej sieci zostały ocenione jako najmniej smaczne w grupie wszystkich fast foodów.
Niskie ceny już nie wystarczą: amerykańscy konsumenci coraz częściej domagają się lepszej żywności – twierdzą autorzy badań, które objęły aż 32 tysiące osób. Szczególnie cenną grupą, która odwraca się się od wielkich sieci są młodzi dorośli ludzie do 35 roku życia.
- Wiele osób z tej grupy poszukuje miejsc ze smaczniejszym i lepszym jakościowo jedzeniem" – napisał Tod Marks, szef badań "Consumer Reports". Ta grupa osób woli jeść rzadziej poza domem, ale za to w lepszych miejscach. Według Marksa zmiana w zachowaniach konsumentów jest znacząca. W porównaniu z poprzednim badaniem z 2001 roku Amerykanie w dużo większym stopniu zwracają teraz uwagę na jakość serwowanych w sieciach posiłków.
W rankingu "Consumer Reports" czołowe miejsca w kategorii tradycyjnych amerykańskich fast foodów zajmują regionalne sieci restauracji, znane głównie w USA: The Habit Burger Grill, In-N-Out Burger, Five Guy Burgers oraz Smashburgers.