Obecna umowa obejmuje prawo kupna dodatkowych 50 samolotów, co zwiększy łączną wartość kontraktu do 75 mld dolarów.
- Zamawiając 150 sztuk Emirates ma teraz u Boeinga 208 maszyn 777 do odbioru, co pozwala stworzyć i zachować miejsca pracy w jego całym łańcuchu dostaw - stwierdził prezes przewoźnika Tim Clark.
O podpisaniu kontraktu poinformowano na kilka dni przed salonem lotniczym w Farnborough, na którym zwykle producenci zawierają duże umowy. W czerwcu Emirates niespodziewanie anulował kupno za 16 mld dolarów 70 samolotów A350 zadając dotkliwy cios jego producentowi.
Obecne zamówienie jest częścią pierwszego wstępnego, ogłoszonego podczas salonu lotniczego w Dubaju w listopadzie, które pozwoliło uruchomić program produkcji nowej wersji samolotu szerokokadłubowego, B777X. Wtedy zamówiły je również Etihad Airways i Qatar Airways (razem 50 sztuk), a łączna wartość 100 mld dolarów według ceny katalogowej oznaczała, że była to jedna z największych premier w historii lotnictwa cywilnego.
B777X jest najnowszą wersją najlepiej sprzedającego się samolotu szerokokadłubowego Boeinga, nazywanego mini-jumbo, w cenie katalogowej 320 mln dolarów Obecna wersja w popularniejszej konfiguracji 3 klas zabiera 386 pasażerów, a w jednej klasie 500. Ma zasięg 17 400 kilometrów.