Tragedia nad Ukrainą

Samolot malezyjskich linii lotniczych, który został w czwartek zestrzelony nad Ukrainą wybrał trasę, której unikają inni przewoźnicy, w tym australijskie Qantas Airways.

Publikacja: 18.07.2014 11:24

Tragedia nad Ukrainą

Foto: AFP

- Qantas nie lata tedy od kilku miesięcy - powiedział Andrew McGinnes, rzecznik tego przewoźnika. Cathay Pacific Aiways „od pewnego czasu" nie korzystają z tej trasy, a Singapore Airlines podały, iż „już nie wykorzystują ukraińskiej przestrzeni powietrznej". -

Wszystkie linie lotnicze będą unikały jej jak zarazy - wskazuje Mohshin Aziz, analityk Malayan Banking w Kuala Lumpur. Jednocześnie zauważa, że nad Syrią, gdzie też toczy się wojna ruch pasażerski odbywa się normalnie i jak dotąd nie było żadnego incydentu.

Malaysian Air powołuje się na opinię Międzynarodowego Zrzeszenia Transportu Lotniczego (IATA), która wcześniej oceniała ten szlak jako bezpieczny.

Mikael Robertsson, współzałożyciel sztokholmskiej firmy Flightradar24, podejrzewa, że Malaysian Air prawdopodobnie nie była jedyną linią korzystającą z tej trasy. Przed wybuchem konfliktu na Ukrainie odbywało się na tym szlaku 300-400 lotów dziennie.

Kontrolerzy ruchu powietrznego i linie lotnicze powinny z większą ostrożnością traktować ten rejon, uważa Brent Spencer z Embry-Riddle Aeronautical University w Arizonie. - Fakt, iż przestrzeń nie jest zakazana nie oznacza, że nie powinno się ze szczególnym namysłem rozważyć, czy lecieć tędy czy nie - wskazuje szef programu kontroli ruchu powietrznego w Emvry-Riddle.

Notowania Malaysian Air spadły w piątek o 11 proc. na giełdzie w Kuala Lumpur powiększając tegoroczne straty inwestorów do 35 proc. Cztery miesiące wcześniej, w dotąd niewyjaśnionych okolicznościach, zaginął samolot (Flight 370) lecący do Pekinu.

Od początku 2011 r. Malaysian Air straciła 4,57 miliarda ringgitów (1,4 mld dolarów), a w ostatnim czasie przyspieszyła realizację programu naprawy kondycji finansowej. Ostatnio roczny zysk miała w 2010 r. W 2013 r. mimo wzrostu przychodów nie udało się jej wypracować planowanego zysku z powodu drożejącego paliwa, kosztów napraw i finansowania. Analitycy przewidują, że na minusie Malaysian Air będzie do końca 2016 r.

- Qantas nie lata tedy od kilku miesięcy - powiedział Andrew McGinnes, rzecznik tego przewoźnika. Cathay Pacific Aiways „od pewnego czasu" nie korzystają z tej trasy, a Singapore Airlines podały, iż „już nie wykorzystują ukraińskiej przestrzeni powietrznej". -

Wszystkie linie lotnicze będą unikały jej jak zarazy - wskazuje Mohshin Aziz, analityk Malayan Banking w Kuala Lumpur. Jednocześnie zauważa, że nad Syrią, gdzie też toczy się wojna ruch pasażerski odbywa się normalnie i jak dotąd nie było żadnego incydentu.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej