Ryanair za bardzo korzystał we Francji

Tani irlandzki przewoźnik Ryanair musi zwrócić ok.10 mln euro bezprawnej pomocy publicznej, jaka otrzymał we Francji za korzystanie z 3 małych lotnisk - zdecydowała Bruksela.

Publikacja: 23.07.2014 18:12

Pion konkurencji Komisji Europejskiej stwierdził, że francuska pomoc polegająca na kontraktowych rabatach i umowach marketingowych dała temu przewoźnikowi nieuczciwą przewagę konkurencyjną. Ryanair zapowiedział odwołanie się od tej "błędnej" decyzji.

Bruksela stwierdziła, że musi zwrócić ok. 6,4 mln euro związane z pomocą za korzystanie z lotniska w Nimes, na co poskarżyła się Air France, 2,4 mln euro dotyczy lotniska w Pau i 868 tys. euro lotniska w Angouleme.

Linia twierdzi, że z tych lotnisk przewiozła łącznie 3,4 mln podróżnych w porównaniu z 86,5 mln z 7 innych, gdzie zakwestionowano porozumienia handlowe, ale ostatecznie zatwierdzono.

Ryanair, którego sukces w zapewnianiu sobie lukratywnych umów z małymi lotnikami regionalnymi jest podstawowym czynnikiem wzrostu i zapewnienia pozycji największego międzynarodowego przewoźnika w Europie, oświadczył, że werdykt Brukseli nie będzie mieć wpływu na jego plany ekspansji.

Pion konkurencji UE polecił ponadto taniej filii Air France, Transavia zwrócić 400 tys. euro pomocy związanej z marketingiem i umowami na usługi lotniskowe w Pau.

Komisja rozszerzyła postępowanie wyjaśniające o umowy finansowe z lotniskiem w Klagenfurcie (Austria) uznawszy, że wydają się jej zbyt korzystne dla Ryanaira. Zaaprobowała z kolei pomoc publiczną przyznaną lotniskom w Dortmundzie, Lipsku/Halle i Niederrhein-Weeze, bo były zgodne z przepisami.

Pion konkurencji Komisji Europejskiej stwierdził, że francuska pomoc polegająca na kontraktowych rabatach i umowach marketingowych dała temu przewoźnikowi nieuczciwą przewagę konkurencyjną. Ryanair zapowiedział odwołanie się od tej "błędnej" decyzji.

Bruksela stwierdziła, że musi zwrócić ok. 6,4 mln euro związane z pomocą za korzystanie z lotniska w Nimes, na co poskarżyła się Air France, 2,4 mln euro dotyczy lotniska w Pau i 868 tys. euro lotniska w Angouleme.

Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem