Dane pochodzą z najnowszego raportu Technomic, platformy badającej branżę spożywczą, a podał je Zakład Przemysłu Cukierniczego Brześć, producent m.in. słomki ptysiowej.

Z badania przeprowadzonego na próbie reprezentatywnej 1500 osób w wieku 18+ wynika także, że jedna trzecia konsumentów (31 proc.) uważa, że je więcej przekąsek niż przed dwoma laty. Konsumenci nie tylko częściej sięgają po przekąski, ale też samo pojęcie przekąska jest definiowane w szerszym zakresie. Obecnie jest to już właściwie każdy produkty, który nie jest większym posiłkiem, a więc może to być nie tylko słodycz, ale również owoc – podają ZPC Brześć.

Największą ochotę na przekąski mamy po południu. Drugą najczęściej zaznaczaną odpowiedzią jest „późnym wieczorem", gdy lekka przekąska zastępuje nam tradycyjną kolację. Najczęściej sięgamy po słodycze. Kolejne miejsca zajmują orzechy, a następie kruche przekąski.

Z raportu Technomic wynika również, że konsumenci sięgają po przekąski zarówno między posiłkami (49 proc. deklaracji), jak również traktują je jako zastępstwo posiłków (45 proc. zastępuje przekąską jeden lub dwa posiłki dziennie). Połowa badanych sugeruje się korzyściami zdrowotnymi przy wyborze przekąsek, a 60 proc. konsumentów (55 proc. w 2012 roku) przy wyborze przekąski bierze pod uwagę jej poręczność, czy da się ją zabrać w każde miejsce i z łatwością schować do każdej torebki.

- Polacy lubią sobie podgryzać, co samo w sobie nie jest niczym złym, powiedziałbym nawet że dobrym, jeśli mówimy o zdrowych przekąskach, takich jak słomka ptysiowa. Stąd też nie może dziwić systematyczny wzrost ich konsumpcji, których na rynku mamy już bardzo duży wybór – komentuje Arkadiusz Drążek z firmy Brześć.