Renault wzmacnia swoją pozycję w Afryce

Producent samochodów uruchomił pierwszą fabrykę w Algierii - kraju, który jest drugim największym rynkiem zbytu na kontynencie. Inwestycja kosztująca 50 mln euro ma docelowo produkować 75 tys. aut rocznie.

Publikacja: 12.11.2014 12:59

W początkowej fazie fabryka w Algierii będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol.

W początkowej fazie fabryka w Algierii będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol.

Foto: Bloomberg

Renault będzie zwiększał swoją obecność a Afryce stopniowo. W początkowej fazie fabryka w Oued Tlelat będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol (w Polsce znany, jako Thalia) głównie z przeznaczeniem na rynek lokalny. Do 2019 r. docelowo z linii produkcyjnych ma zjeżdżać 75 tys. aut rocznie.

-Druga faza z produkcją 75 tys. aut rocznie jest rozpatrywana i będzie uwzględniać ściślejszą integrację z dostawcami – ujawniło Renault w oświadczeniu po inauguracji zakładu.

Algieria jest dla Renault dziesiątym, co do wielkości rynkiem zbytu. Wg koncernu są tam największym producentem samochodów z ponad 25 proc. udziałem.

Niemal połowę swoich samochodów Renault sprzedaje poza Europą.

W 2013 r. sprzedaż samochodów w Algierii osiągnęła 425 tys., co czyni ten kraj drugim największym rynkiem zbytu zaraz po RPA. W 2014 r. rynek nieco się skurczył, jednak do września sprzedano 265 tys. aut.

Tanie samochody i obecność na rynkach wschodzących pomogła Renault przetrwać sześcioletni okres spadków sprzedaży samochodów w Europie. Teraz jednak firma musi zmierzyć się ze słabnącą walutą i popytem na tych samych rynkach zagranicznych.

Koncern widzi potencjał do wzrostu w Algierii jednak zdaje sobie sprawę, że nie będzie łatwo. W kraju 70 proc. samochodów ma ponad 10 lat, a auto posiada 100 na 1000 mieszkańców. Dla porównania w Europie Zachodniej współczynnik ten wynosi 500.

W nowej fabryce Renault zatrudnił 126 osób (docelowo będzie 350).

Zgodnie z prawem uchwalonym w Algierii w 2009 r. firma zagraniczna posiada maksymalnie 49 proc. udziałów w przedsiębiorstwie. Reszta podzielona jest między Algeria's Societe Nationale des Vehicules Industriels i Narodowy Fundusz Inwestycyjny Algierii.

Renault będzie zwiększał swoją obecność a Afryce stopniowo. W początkowej fazie fabryka w Oued Tlelat będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol (w Polsce znany, jako Thalia) głównie z przeznaczeniem na rynek lokalny. Do 2019 r. docelowo z linii produkcyjnych ma zjeżdżać 75 tys. aut rocznie.

-Druga faza z produkcją 75 tys. aut rocznie jest rozpatrywana i będzie uwzględniać ściślejszą integrację z dostawcami – ujawniło Renault w oświadczeniu po inauguracji zakładu.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca