Renault wzmacnia swoją pozycję w Afryce

Producent samochodów uruchomił pierwszą fabrykę w Algierii - kraju, który jest drugim największym rynkiem zbytu na kontynencie. Inwestycja kosztująca 50 mln euro ma docelowo produkować 75 tys. aut rocznie.

Publikacja: 12.11.2014 12:59

W początkowej fazie fabryka w Algierii będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol.

W początkowej fazie fabryka w Algierii będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol.

Foto: Bloomberg

Renault będzie zwiększał swoją obecność a Afryce stopniowo. W początkowej fazie fabryka w Oued Tlelat będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol (w Polsce znany, jako Thalia) głównie z przeznaczeniem na rynek lokalny. Do 2019 r. docelowo z linii produkcyjnych ma zjeżdżać 75 tys. aut rocznie.

-Druga faza z produkcją 75 tys. aut rocznie jest rozpatrywana i będzie uwzględniać ściślejszą integrację z dostawcami – ujawniło Renault w oświadczeniu po inauguracji zakładu.

Algieria jest dla Renault dziesiątym, co do wielkości rynkiem zbytu. Wg koncernu są tam największym producentem samochodów z ponad 25 proc. udziałem.

Niemal połowę swoich samochodów Renault sprzedaje poza Europą.

W 2013 r. sprzedaż samochodów w Algierii osiągnęła 425 tys., co czyni ten kraj drugim największym rynkiem zbytu zaraz po RPA. W 2014 r. rynek nieco się skurczył, jednak do września sprzedano 265 tys. aut.

Tanie samochody i obecność na rynkach wschodzących pomogła Renault przetrwać sześcioletni okres spadków sprzedaży samochodów w Europie. Teraz jednak firma musi zmierzyć się ze słabnącą walutą i popytem na tych samych rynkach zagranicznych.

Koncern widzi potencjał do wzrostu w Algierii jednak zdaje sobie sprawę, że nie będzie łatwo. W kraju 70 proc. samochodów ma ponad 10 lat, a auto posiada 100 na 1000 mieszkańców. Dla porównania w Europie Zachodniej współczynnik ten wynosi 500.

W nowej fabryce Renault zatrudnił 126 osób (docelowo będzie 350).

Zgodnie z prawem uchwalonym w Algierii w 2009 r. firma zagraniczna posiada maksymalnie 49 proc. udziałów w przedsiębiorstwie. Reszta podzielona jest między Algeria's Societe Nationale des Vehicules Industriels i Narodowy Fundusz Inwestycyjny Algierii.

Renault będzie zwiększał swoją obecność a Afryce stopniowo. W początkowej fazie fabryka w Oued Tlelat będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol (w Polsce znany, jako Thalia) głównie z przeznaczeniem na rynek lokalny. Do 2019 r. docelowo z linii produkcyjnych ma zjeżdżać 75 tys. aut rocznie.

-Druga faza z produkcją 75 tys. aut rocznie jest rozpatrywana i będzie uwzględniać ściślejszą integrację z dostawcami – ujawniło Renault w oświadczeniu po inauguracji zakładu.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi