Renault będzie zwiększał swoją obecność a Afryce stopniowo. W początkowej fazie fabryka w Oued Tlelat będzie wytwarzała 25 tys. nowych modeli Renault Symbol (w Polsce znany, jako Thalia) głównie z przeznaczeniem na rynek lokalny. Do 2019 r. docelowo z linii produkcyjnych ma zjeżdżać 75 tys. aut rocznie.
-Druga faza z produkcją 75 tys. aut rocznie jest rozpatrywana i będzie uwzględniać ściślejszą integrację z dostawcami – ujawniło Renault w oświadczeniu po inauguracji zakładu.
Algieria jest dla Renault dziesiątym, co do wielkości rynkiem zbytu. Wg koncernu są tam największym producentem samochodów z ponad 25 proc. udziałem.
Niemal połowę swoich samochodów Renault sprzedaje poza Europą.
W 2013 r. sprzedaż samochodów w Algierii osiągnęła 425 tys., co czyni ten kraj drugim największym rynkiem zbytu zaraz po RPA. W 2014 r. rynek nieco się skurczył, jednak do września sprzedano 265 tys. aut.