Reklama

Wojna Apple z Samsungiem. Koreańczycy też chcą bezpiecznych płatności mobilnych

Samsung wykupił za nieujawnioną sumę spółkę LoopPay dysponującą technologią płatności za pomocą urządzeń mobilnych. Tym samym koreański koncern rzucił wyzwanie swojemu konkurentowi – Apple, który we wrześniu ubr. wprowadził własny system Apple Pay.

Aktualizacja: 19.02.2015 07:41 Publikacja: 19.02.2015 07:08

Samsung przejmuje LoopPay

Samsung przejmuje LoopPay

Foto: Bloomberg

Celem Samsunga jest stworzenie "najinteligentniejszego, najbezpieczniejszego i przyjaznego dla użytkownika mobilnego portfela" – można przeczytać w oświadczeniu spółki.

Popyt na bezpieczną usługę płatniczą za pośrednictwem telefonu komórkowego wzrósł znacząco w ciągu ostatnich kilku lat, po serii oszustw związanych ze słabymi zabezpieczeniami tradycyjnych kart kredytowych z paskiem magnetycznym, które wciąż znajdują się w powszechnym użyciu w USA. W odróżnieniu od Europy karty zabezpieczone chipem wciąż w Ameryce należą do mniejszości.

LoopPay jest start-upem wywodzącym się z Bostonu, który opatentował technologię Magnetic Secure Transmission (MST), pozwalającą na wykonywanie bezpiecznych płatności zbliżeniowych, przy pomocy sygnałów imitujących kod karty magnetycznej. Dwaj założyciele spółki, Will Graylin i George Wallner, będą teraz współpracować ściśle z oddziałem urządzeń mobilnych Samsunga. Już pod koniec ubiegłego roku, po uruchomieniu systemu Apple Pay Graylin przewidywał, że jego firma stanie się obiektem zainteresowania wielkich spółek technologicznych. Jeśli wierzyć oficjalnym komunikatom technologia opracowana przez LoopPay może potencjalnie funkcjonować w 90 proc. obecnie funkcjonujących terminali bez konieczności dodatkowych inwestycji. Wystarczy zbliżenie telefonu komórkowego na odległość mniejszą niż 7,5 centymetra. To właśnie LoopPay ma największe szanse na przejęcie roli portfela zbliżeniowego w kolejnych generacjach smartfonów Samsung Galaxy.

Apple Pay korzysta z konkurencyjnej technologii Near Field Communication, czyli NFC.

Pole do ekspansji jest ogromne. Według szacunków firmy eMarketer, wartość transakcji zbliżeniowych wyniosła w USA w 2014 roku 3,5 miliarda dolarów. Już w 2016 roku ma wzrosnąć do 27,5 miliarda dolarów.

Reklama
Reklama

Tomasz Deptuła z Nowego Jorku

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama