Reklama

Po kryzysie firmy chętniej idą na skróty

43 proc. przedstawicieli polskich firm twierdzi, że łapówki w biznesie to codzienność. 46 proc. je akceptuje.

Publikacja: 14.05.2015 22:00

43 proc. przedstawicieli dużych polskich przedsiębiorstw twierdzi, że korupcja w biznesie jest powsz

43 proc. przedstawicieli dużych polskich przedsiębiorstw twierdzi, że korupcja w biznesie jest powszechna.

Foto: Bloomberg

Można kontrahentom oferować gotówkę, upominki, zapewniać rozrywkę, jeśli pomoże to firmie przetrwać na rynku – tak uważa 46 proc. przedstawicieli firm w Polsce. Według nich co najmniej jedna z takich praktyk korupcyjnych jest uzasadniona. To zdecydowanie powyżej 34-proc. średniej dla wszystkich 38 krajów, które spółka audytorsko-doradcza EY objęła swoim najnowszym badaniem nadużyć gospodarczych. Łącznie w ankiecie wzięło udział 3800 menedżerów i pracowników dużych firm.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama