Po kryzysie firmy chętniej idą na skróty

43 proc. przedstawicieli polskich firm twierdzi, że łapówki w biznesie to codzienność. 46 proc. je akceptuje.

Publikacja: 14.05.2015 22:00

43 proc. przedstawicieli dużych polskich przedsiębiorstw twierdzi, że korupcja w biznesie jest powsz

43 proc. przedstawicieli dużych polskich przedsiębiorstw twierdzi, że korupcja w biznesie jest powszechna.

Foto: Bloomberg

Można kontrahentom oferować gotówkę, upominki, zapewniać rozrywkę, jeśli pomoże to firmie przetrwać na rynku – tak uważa 46 proc. przedstawicieli firm w Polsce. Według nich co najmniej jedna z takich praktyk korupcyjnych jest uzasadniona. To zdecydowanie powyżej 34-proc. średniej dla wszystkich 38 krajów, które spółka audytorsko-doradcza EY objęła swoim najnowszym badaniem nadużyć gospodarczych. Łącznie w ankiecie wzięło udział 3800 menedżerów i pracowników dużych firm.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa