Umowy o łącznej wartości kilkudziesięciu miliardów dolarów są największym zbiorczym zamówieniem w tej firmie lotniczej uzyskanym od chińskich klientów. ICBC Financial Leasing Co, filia Chińskiego Banku Przemysłowo-Handlowego ICBC potwierdziła odrębnie zamówienie 30 sztuk B737-800 o wartości 2,88 mld dolarów. Pozostałymi klientami Boeinga są China Aviation Supplies Holding Co zajmująca się zakupami sprzętu dla linii lotniczych i China Development Bank Leasing - podała agencja Xinhua.
Boeing prowadzący ostrą rywalizację z Airbusem o zamówienia zbuduje ponadto pierwszy poza Stanami zakład wykańczania wnętrz samolotów w Chinach, aby zyskać przyczółek na tym ważnym rynku. W najnowszej prognozie długoterminowej z sierpnia podwyższył o 5 proc. do 6330 samolotów przewidywany popyt w Chinach w ciągu 20 lat.
Koncern podpisał z firmą lotniczą Commercial Corporation of China (COMAC) dokument o współpracy w sprawie budowy ośrodka prac wykończeniowych dla samolotów osobowych B737. Wyposażenie kabiny i niektóre systemy są zwykle instalowane w takich ośrodkach, a samolot malowany w barwach klienta. Następnie odbywają się końcowe loty próbne przed wydaniem maszyny klientowi. To będzie pierwszy zakład Boeinga, Airbus podpisał w lipcu porozumienie o budowie drugiego zakładu w Chinach.
Liczba podróżnych udających się samolotami z Chin i do Chin ma zwiększyć się trzykrotnie do 2034 r. do ok. 1,3 mld, przekraczając spodziewane 1,2 mld w przypadku USA. Państwowe Air China, China Eastern i China Southern Airlines, a także tani przewoźnik prywatny Spring Airlines rosną żywiołowo, kupują nowe samoloty w związku z popytem na loty krótkie i dalekie.