Lepsze informacje, wierniejsi pasażerowie

Linie lotnicze dążą do lepszego informowania pasażerów od chwili, gdy opuszczają swój dom, wychodząc poza zwykłe uprzedzanie o opóźnieniach, aby zmniejszyć ich stres i zyskać lojalność.

Publikacja: 24.10.2015 11:13

Branża ta musi oferować bardziej płynne podróże zwłaszcza, że liczba korzystających z samolotów ma w ciągu najbliższych 20 lat podwoić się wobec obecnego poziomu 3,5 mld rocznie — stwierdzili delegaci Światowego Sympozjum Pasażerskiego w Hamburgu.

Podróże lotnicze nigdy tak naprawdę nie są całkiem bez stresu, ale poprawienie przepływu informacji i zapewnienie automatycznego przerejestrowania (rebooking) może znacznie złagodzić frustracje, gdy dochodzi do niespodziewanych opóźnień. Informowanie pasażerów o wszystkim, do warunków bezpieczeństwa i czasie czekania na sprawdzenie dokumentów po przylocie przez urzędników imigracyjnych po opóźnienia w transporcie publicznym czy korkach ulicznych może także pomóc liniom lotniczym w zachowaniu dla siebie klientów na tym mocno konkurencyjnym rynku.

Wiceprezes Amadeus IT, dostawcy rozwiązań IT dla globalnej branży turystycznej, Philippe Der Arslanian stwierdził, że bardziej zadowoleni pasażerowie będą skłonniejsi do robienia dodatkowych zakupów podczas podróży. — Należy zachęcać ich doi tego, a nie denerwować — dorzucił.

Linie lotnicze powinny również udzielać bardziej szczegółowych informacji o opóźnieniach czy zmianach trasy, aby takie usługi jak wynajęcie samochodu i zarezerwowanie hotelu można był zmienić automatycznie, aby pasażer nie musiał denerwować się — stwierdził dyrektor genialny IATA, Tony Tyler.

Przykładem starań, aby podróże były przyjemniejsze jest ogłoszenie przez Lufthansę o nawiązaniu współpracy z Postbusem o sprzedaży biletów na dojazdy autokarami do Monachium w ramach rezerwacji lotu. Jeśli autokar spóźni się, to pasażerowie Lufthansy zostaną automatycznie zarejestrowani przez nią na następny lot.

Delegaci wyrażali takie nadzieje, że technologia ułatwi szybsze i bardziej płynne załatwianie wszystkiego na lotniskach. Np. gdyby bagaże były skuteczniej skanowane, to podróżni nie musieliby otwierać bagażu ręcznego podczas kontroli antyterrorystycznej i zamykać go po kontroli.

Branża ta musi oferować bardziej płynne podróże zwłaszcza, że liczba korzystających z samolotów ma w ciągu najbliższych 20 lat podwoić się wobec obecnego poziomu 3,5 mld rocznie — stwierdzili delegaci Światowego Sympozjum Pasażerskiego w Hamburgu.

Podróże lotnicze nigdy tak naprawdę nie są całkiem bez stresu, ale poprawienie przepływu informacji i zapewnienie automatycznego przerejestrowania (rebooking) może znacznie złagodzić frustracje, gdy dochodzi do niespodziewanych opóźnień. Informowanie pasażerów o wszystkim, do warunków bezpieczeństwa i czasie czekania na sprawdzenie dokumentów po przylocie przez urzędników imigracyjnych po opóźnienia w transporcie publicznym czy korkach ulicznych może także pomóc liniom lotniczym w zachowaniu dla siebie klientów na tym mocno konkurencyjnym rynku.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Biznes z Niemiec dobrze zarabia na obrabiarkach dla rosyjskiej zbrojeniówki
Biznes
Czesi nie chcą w Pradze popularnej „atrakcji”. Nowy zakaz wymierzony w turystów
Biznes
Fala bankructw na świecie. Zagrożone budownictwo
Biznes
Producenci i kupcy stawiają na wysoką jakość, unikatowość i ekologię. Targi Marek Własnych w Kielcach