W nowym roku fanów muzyki rozrywkowej czekają przynajmniej dwa istotne wydarzenia o charakterze masowym. Chodzi o odbywający się zwykle późną wiosną Orange Warsaw Festival oraz umieszczony w kalendarzu nieco później – otwierający wakacje – gdyński Open'er. W przyszłym roku głównym sponsorem także tego cyklu koncertów pod gołym niebem będzie Orange Polska.
Festiwal jako część strategii
Dlaczego operator telekomunikacyjny zostaje partnerem takich wydarzeń, jak festiwale muzyczne? Czy i jaki związek mają one z budowaniem pozycji marki innowacyjnej technologicznie?
– Od 2008 roku współtworzymy Orange Warsaw Festival, a decyzja o rozpoczęciu współpracy z Alter Art (wcześniej OWF organizowała firma Rochstar Events – red.) wzmacnia i poszerza zaangażowanie naszej marki w sponsoring muzyki. Orange Polska staje się sponsorem głównym Open'er Festival i jest to naturalny, kolejny etap rozwoju naszych działań – przekonuje Anna Kowalik-Mizgalska, kierownik wydziału sponsoringu Orange Polska.
– Dlaczego właśnie muzyka? Ponieważ dostarcza wielu emocji i wrażeń, gromadzi tysiące ludzi na koncertach i jest uniwersalną płaszczyzną do komunikacji z naszymi klientami i promocji marki – mówi Kowalik-Mizgalska.
Według niej muzyka mocno łączy się z nowymi technologiami, choćby dlatego, że wielu użytkowników telefonów komórkowych słucha muzyki na swoich smartfonach.