Muzyka od operatora

Szukając źródeł przychodów, sieci telekomunikacyjne wchodzą na rockową scenę.

Aktualizacja: 23.12.2015 05:42 Publikacja: 22.12.2015 20:00

W tym roku na Open’erze było 185 tys. osób. OWF w ciągu ośmiu lat zgromadził blisko pół miliona widz

W tym roku na Open’erze było 185 tys. osób. OWF w ciągu ośmiu lat zgromadził blisko pół miliona widzów, przed którymi zagrało ponad 120 artystów

Foto: materiały prasowe

W nowym roku fanów muzyki rozrywkowej czekają przynajmniej dwa istotne wydarzenia o charakterze masowym. Chodzi o odbywający się zwykle późną wiosną Orange Warsaw Festival oraz umieszczony w kalendarzu nieco później – otwierający wakacje – gdyński Open'er. W przyszłym roku głównym sponsorem także tego cyklu koncertów pod gołym niebem będzie Orange Polska.

Festiwal jako część strategii

Dlaczego operator telekomunikacyjny zostaje partnerem takich wydarzeń, jak festiwale muzyczne? Czy i jaki związek mają one z budowaniem pozycji marki innowacyjnej technologicznie?

– Od 2008 roku współtworzymy Orange Warsaw Festival, a decyzja o rozpoczęciu współpracy z Alter Art (wcześniej OWF organizowała firma Rochstar Events – red.) wzmacnia i poszerza zaangażowanie naszej marki w sponsoring muzyki. Orange Polska staje się sponsorem głównym Open'er Festival i jest to naturalny, kolejny etap rozwoju naszych działań – przekonuje Anna Kowalik-Mizgalska, kierownik wydziału sponsoringu Orange Polska.

– Dlaczego właśnie muzyka? Ponieważ dostarcza wielu emocji i wrażeń, gromadzi tysiące ludzi na koncertach i jest uniwersalną płaszczyzną do komunikacji z naszymi klientami i promocji marki – mówi Kowalik-Mizgalska.

Według niej muzyka mocno łączy się z nowymi technologiami, choćby dlatego, że wielu użytkowników telefonów komórkowych słucha muzyki na swoich smartfonach.

Nasza rozmówczyni deklaruje, że Orange chce ułatwiać obecnym i potencjalnym klientom dostęp do gwiazd światowej, ale także polskiej sceny muzycznej.

– Rynek telefonii komórkowej jest mocno nasycony. Konkurować produktami i usługami jest coraz trudniej, dlatego m.in. poprzez działania sponsoringowe chcemy wyróżniać się na tle innych operatorów i oferować więcej naszym klientom – wyjaśnia przedstawicielka Orange.

Aby zapewnienie, że muzyka i nowe technologie łączą się, nie zostało tylko hasłem, telekom zdradza, że szykuje dla uczestników koncertu rozwiązania technologiczne.

– Podczas każdej edycji Orange Warsaw Festival dostarczamy uczestnikom różnego rodzaju rozwiązania technologiczne, które przede wszystkim ułatwiają obcowanie z muzyką na żywo. Tak będzie także i w 2016 roku podczas dwóch największych festiwali w Polsce. Będziemy dbać o najwyższą jakość zasięgu w dwóch lokalizacjach festiwalowych, myślimy o udostępnieniu Wi-Fi uczestnikom czy streamingu live z koncertów. W tej chwili za wcześnie jest, by mówić o szczegółach – mówi Kowalik-Mizgalska.

Nie zdradza też, ile firma wyłoży na koncerty w 2016 r.

Budowanie marki i cenna wiedza

Według telekomu festiwale to dobre miejsce zarówno do zjednywania sobie sympatii potencjalnych użytkowników, jak i miejsce do promocji oraz sprzedaży usług. – Pamiętać należy jednak, aby takie działania prowadzić z wyczuciem. Muszą być związane z charakterem imprezy. Przykładem jest promocja i aktywacja naszego serwisu muzycznego Muzyka Tu i Tam podczas Orange Warsaw Festival 2015 – mówi Kowalik Mizgalska.

Orange Polska nie ukrywa, że przy okazji takich wydarzeń zdobywa wiedzę o konsumentach. – Wszystkie działania sponsoringowe Orange są przez nas badane, monitorowane i analizowane, aby wyciągać wnioski na przyszłość. W latach 2014 i 2015 podczas Orange Warsaw Festival prowadziliśmy badania ilościowe i jakościowe we współpracy z agencją IQS z wykorzystaniem narzędzia Event Evaluator, by jak najlepiej poznać festiwalowiczów, ich zainteresowania, potrzeby i opinie. To, co możemy zdradzić, nie jest żadnym zaskoczeniem – najliczniejszą grupą festiwalowiczów są ludzie młodzi w przedziale 18–24 lata, z niewielką przewagą kobiet, przychodzący na koncerty najczęściej większą grupą znajomych – zdradza menedżerka telekomu.

W tym roku na Open'erze było 185 tys. osób. OWF w ciągu ośmiu lat zgromadził blisko pół miliona widzów, przed którymi zagrało ponad 120 artystów.

Muzyka z komórki

Operatorzy próbują przekonać użytkowników smartfonów, aby korzystając z telefonów, słuchali muzyki w takich serwisach, jak: Spotify, Deezer czy WiMP połączony z Tidalem. Według listopadowych danych P4, operatora sieci Play, te serwisy zna tylko część użytkowników telefonii mobilnej. Około jedna trzecia internautów potrafi wymienić ich nazwy. Najpopularniejszy jest Apple Music (33 proc.), a potem Spotify (23 proc.) oraz Deezer (20 proc.). Serwis Tidal znało miesiąc temu tylko 4 proc. badanych. Z serwisów tych można korzystać za opłatą, słuchając muzyki w sieci komórkowej (3G, 4G) lub odtwarzając pliki z pamięci smartfonu. Deezer i Apple Music mają na świecie po około 6 mln płacących abonentów. Spotify – ponad 20 mln.

Materiał przygotowany przy współpracy z Orange Polska

W nowym roku fanów muzyki rozrywkowej czekają przynajmniej dwa istotne wydarzenia o charakterze masowym. Chodzi o odbywający się zwykle późną wiosną Orange Warsaw Festival oraz umieszczony w kalendarzu nieco później – otwierający wakacje – gdyński Open'er. W przyszłym roku głównym sponsorem także tego cyklu koncertów pod gołym niebem będzie Orange Polska.

Festiwal jako część strategii

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Tajemniczy proces miliarderki. W partii komunistycznej trwa walka
Biznes
Made in Poland z coraz większymi problemami
Biznes
Polskie monety na aukcji. 80 dukatów sprzedano za 5,6 mln złotych
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej