Reklama

Awionetki Bombardiera bez pośrednika

Kanadyjski producent wypowiada umowę z partnerem z Bliskiego Wschodu o sprzedaży samolotów dyspozycyjnych, odrębnie anulował potwierdzone zamówienia an 24 samoloty Global, bo postanowił zadbać o swą rentowność

Publikacja: 14.01.2016 18:00

Awionetki Bombardiera bez pośrednika

Foto: Bloomberg

Firma z Montrealu anulowała zamówienia na 24 samoloty o wartości 1,75 mld dolarów (1,61 mld euro) według cen z 2015 r. i opcje na dodatkowe 30 sztuk, co jest pewnym zaskoczeniem ze względu na niedawne kłopoty finansowe. Producent samolotów i taboru szynowego oświadczył jednak, że jest pewien, iż uda mu się lepiej sprzedać te awionetki.

Bombardier wypowiedział też umowę partnerską z firmą TAG Aeronautics, która była ogniwem łączącym go z klientami samolotów Challenger i Global na Bliskim Wschodzie i w Afryce. "Restrukturyzacja tych umów handlowych o sprzedaży samolotów wzmocni w dłuższej perspektywie naszą rentowność i zwiększy zysk operacyjny" - wyjaśnił w komunikacie szef działu awionetek, Daniel Coleal.

Firma zamierza bezpośrednio współpracować ze swoimi klientami w ramach zmian strategicznego biznesplanu dla obu tych regionów. "Bombardier jest mocno związany z nimi, a nasza regionalna ekipa ds. sprzedaży jest dobrze wyposażona, aby zapewniać wszystkim klientom idealne samoloty dyspozycyjne dla ich potrzeb" - dodał Coleal

Bombardier zaksięguje w bilansie IV kwartału sumę 278 mln dolarów na koszty rezygnacji ze współpracy z TAG i anulowania zamówień.

Zdaniem analityka z Desjardins, Benoit Poiriera, te decyzje powinny okazać się pozytywne w skutkach długoterminowych, pomogą zwiększyć do 8-10 proc. marżę zysku operacyjnego EBIT do 2020 r.

Reklama
Reklama

W ostatnich 2 latach akcje Bombardiera staniały o ponad 72 proc., bo program samolotów regionalnych serii C (CSeries) opóźniał się, przekroczył budżet i wpędził firmę w duże długi. Pierwsza wersja CSeries uzyskała certyfikat w grudniu, wcześniej władze Quebecu objęły połowę udziałów w programie zasilając go sumą miliarda dolarów. W listopadzie Bombardier zgodził się sprzedać 30 proc. udziałów w dziale taboru szynowego funduszowi emerytalnemu Quebecu za 1,5 mld dolarów, aby zwiększyć swą kasę.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama