Zarzuty w USA dla VW za kłamliwe reklamy

Amerykański urząd ochrony konsumentów złożył w sądzie skargę na Volkswagena za kłamliwe reklamy w Stanach w ramach skandalu z emisjami spalin.

Publikacja: 30.03.2016 19:38

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.

Według FTC, VW promował swe "czyste" samochody w kampanii marketingowej, która kosztowała dziesiątki tysięcy dolarów, m.in w reklamach podczas Super Bowl, w mediach społecznościowych i w formie drukowanej często kierując je na konsumentów świadomych ekologicznie.

- Przez lata reklamy Volkswagena chwaliły samochody z "czystymi dieslami", podczas gdy teraz okazuje się, że VW fałszował te samochody aparatami mającymi przekłamywać testy na emisje spalin - stwierdziła przewodnicząca FTC, Edith Ramirez.

Rzeczniczka Volkswagena, Jeannine Ginivan powiedziała, że jej firma otrzymała ten pozew i nadal współpracuje ze wszystkimi władzami amerykańskimi.

- Naszym najważniejszym celem jest znalezienie rozwiązania dla silników Diesla - dodała.

W styczniu resort sprawiedliwości wystąpił na drogę sądową przeciwko VW, któremu grozi teoretycznie grzywna 46 mld dolarów za naruszenie przepisów o środowisku. Niemiecki producent ma też do czynienia z ponad 500 procesami cywilnymi i z postępowaniami podjętymi przez władze niektórych stanów. Sędzia federalny przedłużył Niemcom z 24 marca do 21 kwietnia termin przedstawienia mu konkretnych działań, aby jego pojazdy nie przekraczały obowiązujących norm emisji spalin.

VW rozmawia z Agencją Ochrony Środowiska, kalifornijskim urzędem, resortem sprawiedliwości o warunkach ugody. W ubiegłym tygodniu podano o znacznym postępie w dochodzeniu do niej. Może dotyczyć odkupienia pojazdów, zachęt gotówkowych do naprawy i przeznaczenia funduszy na rozwiązanie problemu nadmiernych emisji.

reuters, p.r.

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.

Biznes
Jeden diament odmieni los zadłużonego mieszkańca Indii
Biznes
Unikalna kolekcja autografów sprzedana za 78 tys. funtów. Najdroższy Mao Zedong
Biznes
Japończycy kontra turyści. Ceny w restauracjach różne dla miejscowych i gości
Biznes
Wymiany aktywami nie będzie. Bruksela zabrania transakcji z Rosjanami
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Biznes
Bernard Arnault stracił w 2024 r. więcej niż jakikolwiek miliarder