Reklama

Zarzuty w USA dla VW za kłamliwe reklamy

Amerykański urząd ochrony konsumentów złożył w sądzie skargę na Volkswagena za kłamliwe reklamy w Stanach w ramach skandalu z emisjami spalin.

Publikacja: 30.03.2016 19:38

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.

Według FTC, VW promował swe "czyste" samochody w kampanii marketingowej, która kosztowała dziesiątki tysięcy dolarów, m.in w reklamach podczas Super Bowl, w mediach społecznościowych i w formie drukowanej często kierując je na konsumentów świadomych ekologicznie.

- Przez lata reklamy Volkswagena chwaliły samochody z "czystymi dieslami", podczas gdy teraz okazuje się, że VW fałszował te samochody aparatami mającymi przekłamywać testy na emisje spalin - stwierdziła przewodnicząca FTC, Edith Ramirez.

Rzeczniczka Volkswagena, Jeannine Ginivan powiedziała, że jej firma otrzymała ten pozew i nadal współpracuje ze wszystkimi władzami amerykańskimi.

Reklama
Reklama

- Naszym najważniejszym celem jest znalezienie rozwiązania dla silników Diesla - dodała.

W styczniu resort sprawiedliwości wystąpił na drogę sądową przeciwko VW, któremu grozi teoretycznie grzywna 46 mld dolarów za naruszenie przepisów o środowisku. Niemiecki producent ma też do czynienia z ponad 500 procesami cywilnymi i z postępowaniami podjętymi przez władze niektórych stanów. Sędzia federalny przedłużył Niemcom z 24 marca do 21 kwietnia termin przedstawienia mu konkretnych działań, aby jego pojazdy nie przekraczały obowiązujących norm emisji spalin.

VW rozmawia z Agencją Ochrony Środowiska, kalifornijskim urzędem, resortem sprawiedliwości o warunkach ugody. W ubiegłym tygodniu podano o znacznym postępie w dochodzeniu do niej. Może dotyczyć odkupienia pojazdów, zachęt gotówkowych do naprawy i przeznaczenia funduszy na rozwiązanie problemu nadmiernych emisji.

reuters, p.r.

Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.

W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama