Federalna Komisja Handlu (FTC) uznała, że amerykańscy konsumenci ponieśli miliardowe straty z powodu reklam, w których Volkswagen przedstawiał swe modele z dieslami jako mało skażające środowisko, podczas gdy ich producent manipulował testami. Problem dotyczy 580 tys. samochodów w USA.
W pozwie złożonym w sądzie w San Francisco FTC zarzuca Volkswagenowi fałszywość twierdzenia, że "pojazdy szanowały środowisko, przestrzegały norm emisji i zachowywały wysoką wartość w odsprzedaży". Podała, że samochody te odsprzedawano po średniej cenie 28 tys. dolarów.
Według FTC, VW promował swe "czyste" samochody w kampanii marketingowej, która kosztowała dziesiątki tysięcy dolarów, m.in w reklamach podczas Super Bowl, w mediach społecznościowych i w formie drukowanej często kierując je na konsumentów świadomych ekologicznie.
- Przez lata reklamy Volkswagena chwaliły samochody z "czystymi dieslami", podczas gdy teraz okazuje się, że VW fałszował te samochody aparatami mającymi przekłamywać testy na emisje spalin - stwierdziła przewodnicząca FTC, Edith Ramirez.
Rzeczniczka Volkswagena, Jeannine Ginivan powiedziała, że jej firma otrzymała ten pozew i nadal współpracuje ze wszystkimi władzami amerykańskimi.