Reklama

Volkswagen podpadł w 20 krajach Unii

Komisja Europejska uznała, że Volkswagen naruszył przepisy o ochronie konsumentów w 20 krajach Unii oszukując w testach na emisję spalin — podał dziennik „Die Welt” powołując się na źródła z Brukseli.

Aktualizacja: 06.09.2016 13:02 Publikacja: 06.09.2016 11:34

Volkswagen podpadł w 20 krajach Unii

Foto: Pixabay

Niemiecki producent samochodów naruszył przede wszystkim dwie dyrektywy obowiązujące w całej Unii — o sprzedaży i gwarancji dóbr konsumpcyjnych, która zakazuje firmom przesadzać z ekologicznymi osiągami ich wyrobów w zachęcaniu do kupowania ich i dyrektywę o nieuczciwych praktykach handlowych.

Komisarz przemysłu i rynku wewnętrznego, Elżbieta Bieńkowska nakłaniała kilka razy Volkswagena do zastanowienia się nad mechanizmem dobrowolnych odszkodowań dla posiadaczy pojazdów z dieslami, ale nie otrzymała zadowalającej odpowiedzi — uważa Komisja. Jej zdaniem, do krajowych wymiarów sprawiedliwości należy ustalenie, czy konsumenci mogą dochodzić takich odszkodowań.

Dla zagwarantowania sprawiedliwego traktowania zmotoryzowanych w Unii komisarz ds. ochrony konsumentów, Vera Jourova zwróciła się pisemnie do krajowych organizacji ochrony konsumentów o zbieranie informacji. „W tym tygodniu spotka się w Brukseli z ich przedstawicielami” — napisała w majlu rzeczniczka Komisji w odpowiedzi na pytanie agencji Reutera. Volkswagen odmówił wypowiedzi w tej sprawie.

Jourova powiedziała niemieckiemu dziennikowi, że nie skończyła jeszcze analizowania informacji pochodzących z krajów członkowskich. — Jednak już okazuje się, że Volkswagen wyraźnie naruszył europejskie kodeksy dotyczące konsumpcji w większości krajów członkowskich. Dlatego uważam za konieczne włączenie się nas w prace koordynacyjne na poziomie europejskim — powiedziała.

Według źródeł cytowanych przez „Die Welt”, Vera Jourova spotka się w najbliższych dniach z przedstawicielami organizacji ochrony konsumentów, aby podjąć próbę ustalenia strategii domagania się odszkodowań od Volkswagena.

Reklama
Reklama

Niemiecka grupa zgodziła się wcześniej zapłacić miliardy dolarów posiadaczom jej pojazdów w USA, natomiast odmawia zrobienia tego samego wobec właścicieli 8,5 mln samochodów w Europie, gdzie obowiązują inne przepisy prawne.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama