Zagrodowy, „Wiedźmin", Fibaro – to laureaci trzech ostatnich edycji unikalnego konkursu Młoda Marka Sukcesu, w którym „Rzeczpospolita" promuje ambitne firmy budujące dobre, rodzime marki. Uczestnicy konkursu, który jest organizowany już po raz szósty, mają nie tylko okazję pochwalić się swoim sukcesem rynkowym, ale też zawalczyć o cenną i bardzo praktyczną nagrodę. Jest nią kampania reklamowa o wartości 400 tys. zł – praktyczne i przydatne wsparcie dla firm-właścicieli młodych marek. Chętni do udziału w konkursie powinni przesłać zgłoszenie do 9 stycznia 2017 roku.
Owoce z siedmiu lat
Do udziału w konkursie redakcja „Rzeczpospolitej" zaprasza marki utworzone specjalnie na polski rynek, które zadebiutowały po 1 stycznia 2009 roku i uzyskały co najmniej 7 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2015 roku (albo 4 mln złotych przez 6 miesięcy 2016 – dla marek debiutujących po 1 stycznia 2015 r.).
Osiągnięcia dotychczasowych laureatów dowodzą, że dla ambitnych marek, które mają pomysł na rozwój, zwycięstwo w naszym konkursie jest dobrym punktem wyjścia do dalszych sukcesów. Swoją pozycję na rynku umacnia Młoda Marka Sukcesu 2015 – Zagrodowy, która promuje się hasłem „Wielki kurczak z małej zagrody". – Silna marka wymaga pasji, cierpliwości, uwagi, wysiłku, poświęcenia i empatii – podkreśla Krzysztof Terlikowski, prezes firmy Sedar, producenta Kurczaka Zagrodowego.
„Wiedźmin" – zdobywca tytułu Młoda Marka Sukcesu w 2014 r. – od dwóch lat bije kolejne rekordy sprzedaży. Wydana w ubiegłym roku gra „Wiedźmin 3" okazała się hitem w kraju i na świecie, gdzie robi karierę pod angielską nazwą „The Witcher". Światowe rynki podbija też zwycięzca konkursu w 2013 r. – marka Fibaro, która firmuje zaawansowane technologicznie systemy automatyki do budynków.
Polskość doceniana
Jak podkreślają eksperci ds. marketingu, młodym polskim markom sprzyja w ostatnich latach nastawienie krajowych konsumentów, którzy mają już za sobą etap bezkrytycznego zachwytu produktami i markami z Zachodu. Według badania Open Research z wiosny br. niemal dwie trzecie Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu produktu czy usługi. Również badania Ceneo oraz ARC Rynek i Opinia dowodzą, że większość Polaków to zwolennicy rodzimych produktów i marek. Niemal trzy czwarte internautów twierdzi, iż stara się kupować polskie produkty, by wspierać krajową gospodarkę.