Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

PKN Orlen na stacjach paliw w 2018 roku sprzedał 48 mln hot dogów. Koncerny paliwowe już niemal jedną trzecią przychodów ze sprzedaży osiągają nie dzięki paliwom, ale pozostałemu asortymentowi - podał Business Insider Polska.

Publikacja: 10.11.2019 08:43

Stacje paliw zarabiają krocie na przekąskach

Foto: materiały prasowe

Shell obliczył, że statystyczny klient wypija średnio 78 kubków kawy rocznie - czytamy na stronach Business Insider.

Rocznie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Shell sprzedaje 25 mln kubków kawy, najwięcej w Polsce i na Węgrzech. Największy udział w marży ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach tej marki generuje gastronomia. 

Shell planuje do 2025 r. na wszystkich rynkach 50-proc. udział ze sprzedaży pozapaliwowej w łącznych przychodach ze sprzedaży.

W przypadku PKN Orlen sprzedaż pozapaliwowa generuje około 30 proc. marży, z czego połowa przypada na gastronomię.

BP w połowie ubiegłego roku przebudował powierzchnie handlowe stacji, co przełożyło się na wzrost  sprzedaży w szerokim asortymencie warzyw i owoców, pieczywa wypiekanego na miejscu, serów, szynki itp.

Na stacjach Lotosu największą popularnością cieszą się wśród klientów ciastka, desery i kanapki.

Sprzedaż alkoholu na stacjach według firm utrzymuje się na stałym niskim poziomie. - Udział alkoholi wysokoprocentowych w marży ze sprzedaży pozapaliwowej jest marginalny i wynosi poniżej 5 proc. - poinformowało biuro prasowe PKN Orlen w oświadczeniu przesłanym Business Insider Polska.

Shell obliczył, że statystyczny klient wypija średnio 78 kubków kawy rocznie - czytamy na stronach Business Insider.

Rocznie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej Shell sprzedaje 25 mln kubków kawy, najwięcej w Polsce i na Węgrzech. Największy udział w marży ze sprzedaży pozapaliwowej na stacjach tej marki generuje gastronomia. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO