Do systemu InTouch można pobrać z telefonu ulubione aplikacje, takie jak Facebook, Twitter, wiadomości, sport, informacje turystyczne czy na przykład prognozę pogody.
Jak w praktyce wygląda synchronizacja, czyli jak INFINITI InTouch™ zapewnia łączność ze światem
Przesyłamy wiadomość znajomemu na Facebooku. On proponuje spotkanie. Samochód wyznacza trasę do znajomego, bez względu na to, gdzie się on znajduje.
Będąc w biurze, przygotowujemy się do skomplikowanej drogi i wytyczamy sobie trasę przy pomocy Google Maps. Opcja „Wyślij do samochodu” gwarantuje, że ustalona trasa zostanie wprowadzona do systemu nawigacji samochodu i będzie tam na nas czekać.
Nagle najdzie nas ochota na muzykę klasyczną albo klasycznie rockową, albo jeszcze inną. Za pomocą aplikacji wyszukującej bezpłatne radia internetowe - Tune-In Radio znajdujemy… i możemy słuchać np. Led Zeppelin lub Leonarda Cohena „to the end of love”
Zostało nam pół godziny drogi do miejsca spotkania, a kalendarz InTouch informuje, że spotkanie zaczyna się za 15 minut. Wypowiadamy wiadomość informującą o spóźnieniu lub wybieramy z biblioteki jedną z gotowych wiadomości i wysyłamy ją. Może bez kwiatów, ale z przeprosinami.
Inteligencja w kluczyku
Tak jak my, dzięki systemowi InTouch, mamy wirtualny (a czasem nie tylko) świat pod palcem wskazującym, tak INFINITI Q50 ma nasze (i jeszcze trojga swoich innych użytkowników) preferencje w małym kluczyku – I-Key. Kluczyk otwiera bramę do cyfrowego rozwiązania o nazwie „Mój samochód mnie zna” (My car knows me). Jego obsługa jest tak prosta jak nazwa.
W zaawansowanym, inteligentnym kluczyku INFINITI zapisywane są preferencje dotyczące tryby jazdy, parametry przekładni i systemu DAS, ustawienia fotela, pożądanej temperatury, ulubionych stacji radiowych, poziomu głośności dla poszczególnych źródeł dźwięku (radio, telefon, nawigacja), ulubionych tras i opcji nawigacji, systemów łączności i jeden czort wie czego jeszcze. System pamięta nawet, czy kierowca woli klawiaturę ABC czy QWERTY. W niektórych wersjach wyposażenia Q50 nie tylko powita kierowcę po imieniu, ale na jednym z ekranów może nawet wyświetlić zdjęcia jego rodziny i przyjaciół.
Użytkownik auta otrzymuje dwa takie kluczyki, z których każdy może przechowywać ustawienia spersonalizowane dla dwóch różnych kierowców (w sumie dla czterech osób – trzech zarejestrowanych użytkowników i jednego gościa). Ustawienia mogą być łatwo zaktualizowane lub usunięte z wykorzystaniem ekranów dotykowych.
INFINITI Q50 może także pamiętać preferencje każdego z kierowców, związane z całą gamą technologii bezpieczeństwa pracujących niestrudzenie i dyskretnie, aby zapewnić jeszcze większą frajdę z jazdy i chronić samochód oraz podróżnych przed nieprzyjemnymi zdarzeniami. Systemy te oferują wybór ustawień, polegających czy to na prostym włączeniu/wyłączeniu cichego pomocnika – któregoś z elementów tarczy bezpieczeństwa, czy też wymagających różnego stopnia interwencji elektronicznej.
Także ten element – niewielki rozmiarem, a wielki możliwościami kluczyk – sprawia, że Q50 z elegancją wprowadza niespotykaną dotąd w tej klasie aut symbiozę pojazdu i kierowcy.
Relaks w fotelu
Fotele INFINITI przypadły nam do gustu (i siedzenia) już w połowie długiej zaplanowanej trasy. Po prostu, wzrost poziomu zmęczenia nie był wprost proporcjonalny do liczby przejechanych kilometrów. I wtedy nam się przypomniało, że w materiałach prasowych było coś o NASA. Sięgnęliśmy i przeczytaliśmy.
Konstruktorzy INFINITI wykorzystali badania NASA, które pomogły odpowiedzieć na pytanie: Jak zaprojektować fotel, który będzie wygodny nawet podczas najdłuższych podróży? Badania dowiodły, że sekret leży w odwzorowaniu neutralnej pozycji ciała, jaką człowiek przyjmuje w stanie nieważkości, bo właśnie taka pozycja w najmniejszym stopniu obciąża nasz kręgosłup, stawy i co tam jeszcze nam się w drodze męczy. Ale nie tylko.
W ramach wspólnego programu badawczego INFINITI oraz Uniwersytetu Keio analizowano pozycję przyjmowaną podczas siedzenia, wykorzystując do tego symulator fotela i model szkieletowo-mięśniowy. Na podstawie tych badań inżynierowie INFINITI opracowali nową konstrukcję i nową strukturę przednich foteli Q50. Testy dowiodły, że dzięki zastosowaniu stałego podparcia dla kręgosłupa, od miednicy aż po klatkę piersiową, obieg krwi w ciele osoby siedzącej w takim fotelu poprawił się o 15 %. I taki, wydawało by się – niewielki, procent, robi różnicę.
Koncert w Q50
Krew w Q50 krąży szybciej, szczególnie audiofilom, także za sprawą systemu nagłośnienia. Nabywca INFINITI Q50 ma możliwość zamówienia nagłośnienia BOSE
®
Performance Series z szesnastoma wysokiej jakości głośnikami. Za sprawą specjalnej konfiguracji i zaawansowanej technologii, algorytm przetwarzania sygnału dźwiękowego, opracowany specjalnie dla tego systemu, zapewnia kierowcy i pasażerom pełnię doznań akustycznych dzięki wierności i bogactwu odtwarzanych brzmień. Specjalne oprogramowanie CenterPoint 2.0 dla systemu Bose
®
umożliwia delektowanie się wysokiej jakości brzmieniem surround z dowolnego urządzenia stereo. Całość zaś została specjalnie dopracowana na potrzeby uzyskania optymalnej jakości odtwarzanego dźwięku przestrzennego we wnętrzu nadwozia typu sedan.
Napędy w liczbach
INFINITI odwołuje się do przekonania, że prawdziwa przyjemność z jazdy wykracza poza liczby, że nie sposób jej zmierzyć, skoro jednak piszemy o technice, to liczby opisujące parametry silników podac powinniśmy.
W sportowym sedanie INFINITI do wyboru mamy cztery silniki. Najnowszym jest trzylitrowa benzynowa jednostka V6 z dwiema turbosprężarkami, umieszczona na prestiżowej liście dziesięciu najlepszych silników 2017 roku opublikowanej przez magazyn „Ward's AutoWorld”. Silnik ten generuje moc 405 KM przy 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 475 Nm silnik osiąga w zakresie 1600-5200 obr./min.
Najpopularniejszą wersją silnikową w Polsce jest czterocylindrowa turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 l, dostarczająca 211 KM mocy przy 5500 obr./min. W tym przypadku maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w zakresie 1250-3500 obr./min.
Trzecią jednostką napędową oferowaną w nowym Q50 jest układ hybrydowy INFINITI obejmujący spalinowy silnik benzynowy i silnik elektryczny z system Direct Response Hybrid
®
. W skład układu wchodzi jednostka benzynowa V6 DOHC o pojemności 3,5 l oraz inteligentny zespół sterowania Dual Clutch Control, obejmujący silnik elektryczny i dwa sprzęgła. Dzięki takiej konstrukcji istnieje możliwość oddzielenia silnika spalinowego od pozostałej części układu napędowego, a źródło energii elektrycznej dla silnika spalinowego i silnika elektrycznego można wykorzystywać w sposób najbardziej optymalny, co przekłada się na jeszcze oszczędniejszą jazdę. Połączona moc użyteczna układu hybrydowego wynosi 364 KM.
Ostatnią jednostką napędową w ofercie jest czterocylindrowy diesel o pojemności 2,2 l. Silnik ten rozwija moc 170 KM przy 3200-4000 obr./min, a szczytową wartość moment obrotowego 400 Nm uzyskuje w przedziale 1600-2800 obr./min.
Stylistyczne atuty INFINITI są widoczne gołym okiem, technologiczne są coraz lepiej znane, marka chce wykraczać w nieskończoność, poza horyzont… Rosnąca popularność Q50 dowodzi, że miłośnicy motoryzacji, szczególnie chcący wyrażać swoje ja, wychodzą poza schematy stylistyczne oraz stereotypy myślowo-poznawcze.