Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 24.12.2017 16:00 Publikacja: 24.12.2017 16:00
Hyundai Ionic Plug-in hybrid, cena od 105,9 tys. zł.
Foto: Rzeczpospolita, Wojciech Romański
Dla tradycjonalistów jest kompakt i30. Dla „zielonych" – Ionic, model specjalnie skonfigurowany do napędów alternatywnych. Hyundai goni w tej materii konkurencję i wychodzi mu to całkiem nieźle.
Po pierwsze nadwozie – koreańskiemu producentowi udało się uniknąć charakterystycznego dla dalekowschodnich konstrukcji udziwniania karoserii elektryków. To zgrabny, ładnie narysowany kompakt, który może się podobać. Po drugie – napęd. Pod maską znalazł się spokojny, czterocylindrowy silnik benzynowy 1.6 o mocy 105 KM oraz elektryczna jednostka dokładająca 43,5 KM, co daje tzw. moc systemową 141 KM. To całkiem zgrabna kombinacja, adekwatna do potrzeb tego samochodu. Po trzecie, nie zastosowano tu, co często zdarza się w hybrydach, przekładni CVT, ale dwusprzęgłowy, bardzo kulturalnie pracujący automat. To rozwiązanie w istotny sposób wpływa na kulturę jazdy Ionica. Po czwarte wreszcie, Hyundaiowi udało się – a mówię to o testowym egzemplarzu, czyli hybrydzie plug-in – na tyle wydłużyć zasięg elektryczny, że zasadniczo da się większość miejskich tras pokonać na prądzie, co w znaczący sposób wpływa na koszt eksploatacji. Realnie w trybie czysto bateryjnym da się przejechać ok. 52-53 km, co jest bardzo dobrym wynikiem. I ma się na to wpływ, bo co prawda przy gwałtowniejszych manewrach „na prądzie" jednostka spalinowa stara się pomagać, to jazda w trybie elektrycznym nie zależy od widzimisię komputera, ale od naciśnięcia guzika. Akumulatory muszą być wtedy naładowane powyżej 25 proc., jeśli nie są aż tak pełne auto porusza się w trybie hybrydowym. Co więcej, automatyczne przełączanie pomiędzy napędami jest praktycznie niezauważalnie, to duży plus dla konstruktorów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Powinniśmy wypracować lepszy model inwestycji dotyczących infrastruktury krytycznej, tak żeby prawo zamówień pub...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Przyszłość Europejskiego Zielonego Ładu nie jest sprawą wyłącznie klimatyczną, ale geopolityczną i gospodarczą....
Snapchat, Dualingo, Roblox, Tidal, Amazon, Zoom czy Fortnite - to tylko część aplikacji, których niedziałanie uż...
Listopadowe wieczory stają się coraz dłuższe, a w powietrzu unosi się specyficzna ekscytacja, która zwiastuje na...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Spotkanie Donalda Trumpa i Wołodymyra Żeleńskiego nie przyniosło przełomu. Stany Zjednoczone apelują o wycofanie...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas