Polacy ufają bankom

Rośnie poziom zaufania Polaków do instytucji bankowych. Prawie dwie trzecie badanych ma o bankach raczej dobrą lub bardzo dobrą opinię

Publikacja: 23.04.2013 18:50

Polacy ufają bankom

Foto: Bloomberg

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich, poziom zaufania do banków rośnie - tegoroczne badania wskazują, że 73 proc. badanych ma o nich opinię raczej dobrą lub bardzo dobrą. Jest to wzrost o 4 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Z badania przeprowadzonego na próbie 1 tys. dorosłych Polaków w lutym tego roku wynika, że 73 proc. osób ocenia banki dobrze lub bardzo dobrze, zaś 16 proc. ma na ich temat opinię raczej niedobrą lub bardzo niedobrą. Z kolei sami bankowcy uważają w przeważającej części, że opinia publiczna ma na temat banków zdanie raczej korzystne lub bardzo korzystne (83 proc. badanych), zaś 17 proc. Polaków ocenia je raczej niekorzystnie lub bardzo niekorzystnie.

Ponadto 59 proc. Polaków uważa, że banki to instytucje zaufania publicznego, przeciwnego zdania jest 27 proc. respondentów.

Ponad połowa respondentów (53 proc.) ocenia także, że pieniądze, które ludzie mają w bankach są bezpieczne, a 48 proc., że banki dają poczucie bezpieczeństwa. Również ponad połowa badanych (54 proc.) ocenia, że perspektywy rozwoju banków są dobre.

- W trakcie kryzysu żaden polski bank nie upadł ani nawet nie korzystał z pomocy państwa, wyniki finansowe sektora w ostatnich dwóch latach były rekordowo dobre. Znajduje to również odzwierciedlenie w opiniach klientów, którzy ufają bankom coraz bardziej i mają coraz wyższy poziom satysfakcji z oferowanych im usług - powiedział prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz, cytowany w komunikacie.

W porównaniu z poprzednim rokiem, wskaźnik satysfakcji klientów z usług bankowych wzrósł do 77 proc. wobec 72 proc. rok wcześniej. W porównaniu z 2005 r. wskaźnik ten wzrósł prawie dwukrotnie.

Sektor bankowy cieszy się także lepszą opinią, niż inne firmy z branży finansowej. TRI*M Reputation Index, obrazujący m.in. poziom zaufania, standard usług, sposób komunikacji z rynkiem i klientami, sposób zarządzania, czy odpowiedzialność społeczną dla banków wynosi 28 pkt w 2013 r. (wzrost o 7 pkt proc. w skali roku), dla ubezpieczycieli 22 pkt (wobec 16 pkt rok wcześniej), podczas gdy dla SKOK-ów wartość ta sięgnęła 4 pkt, zaś dla parabanków przyjęła wartość ujemną - minus 15 pkt (rok wcześniej TNS Polska nie pytał o SKOK-i i parabanki).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich, poziom zaufania do banków rośnie - tegoroczne badania wskazują, że 73 proc. badanych ma o nich opinię raczej dobrą lub bardzo dobrą. Jest to wzrost o 4 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Z badania przeprowadzonego na próbie 1 tys. dorosłych Polaków w lutym tego roku wynika, że 73 proc. osób ocenia banki dobrze lub bardzo dobrze, zaś 16 proc. ma na ich temat opinię raczej niedobrą lub bardzo niedobrą. Z kolei sami bankowcy uważają w przeważającej części, że opinia publiczna ma na temat banków zdanie raczej korzystne lub bardzo korzystne (83 proc. badanych), zaś 17 proc. Polaków ocenia je raczej niekorzystnie lub bardzo niekorzystnie.

Banki
ZBP: Rezygnacja z „kredytu 0 proc.” paradoksalnie zwiększy popyt na kredyty hipoteczne
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano