Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy ufają bankom

Rośnie poziom zaufania Polaków do instytucji bankowych. Prawie dwie trzecie badanych ma o bankach raczej dobrą lub bardzo dobrą opinię

Publikacja: 23.04.2013 18:50

Polacy ufają bankom

Foto: Bloomberg

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich, poziom zaufania do banków rośnie - tegoroczne badania wskazują, że 73 proc. badanych ma o nich opinię raczej dobrą lub bardzo dobrą. Jest to wzrost o 4 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Z badania przeprowadzonego na próbie 1 tys. dorosłych Polaków w lutym tego roku wynika, że 73 proc. osób ocenia banki dobrze lub bardzo dobrze, zaś 16 proc. ma na ich temat opinię raczej niedobrą lub bardzo niedobrą. Z kolei sami bankowcy uważają w przeważającej części, że opinia publiczna ma na temat banków zdanie raczej korzystne lub bardzo korzystne (83 proc. badanych), zaś 17 proc. Polaków ocenia je raczej niekorzystnie lub bardzo niekorzystnie.

Ponadto 59 proc. Polaków uważa, że banki to instytucje zaufania publicznego, przeciwnego zdania jest 27 proc. respondentów.

Ponad połowa respondentów (53 proc.) ocenia także, że pieniądze, które ludzie mają w bankach są bezpieczne, a 48 proc., że banki dają poczucie bezpieczeństwa. Również ponad połowa badanych (54 proc.) ocenia, że perspektywy rozwoju banków są dobre.

- W trakcie kryzysu żaden polski bank nie upadł ani nawet nie korzystał z pomocy państwa, wyniki finansowe sektora w ostatnich dwóch latach były rekordowo dobre. Znajduje to również odzwierciedlenie w opiniach klientów, którzy ufają bankom coraz bardziej i mają coraz wyższy poziom satysfakcji z oferowanych im usług - powiedział prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz, cytowany w komunikacie.

Reklama
Reklama

W porównaniu z poprzednim rokiem, wskaźnik satysfakcji klientów z usług bankowych wzrósł do 77 proc. wobec 72 proc. rok wcześniej. W porównaniu z 2005 r. wskaźnik ten wzrósł prawie dwukrotnie.

Sektor bankowy cieszy się także lepszą opinią, niż inne firmy z branży finansowej. TRI*M Reputation Index, obrazujący m.in. poziom zaufania, standard usług, sposób komunikacji z rynkiem i klientami, sposób zarządzania, czy odpowiedzialność społeczną dla banków wynosi 28 pkt w 2013 r. (wzrost o 7 pkt proc. w skali roku), dla ubezpieczycieli 22 pkt (wobec 16 pkt rok wcześniej), podczas gdy dla SKOK-ów wartość ta sięgnęła 4 pkt, zaś dla parabanków przyjęła wartość ujemną - minus 15 pkt (rok wcześniej TNS Polska nie pytał o SKOK-i i parabanki).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Związku Banków Polskich, poziom zaufania do banków rośnie - tegoroczne badania wskazują, że 73 proc. badanych ma o nich opinię raczej dobrą lub bardzo dobrą. Jest to wzrost o 4 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Z badania przeprowadzonego na próbie 1 tys. dorosłych Polaków w lutym tego roku wynika, że 73 proc. osób ocenia banki dobrze lub bardzo dobrze, zaś 16 proc. ma na ich temat opinię raczej niedobrą lub bardzo niedobrą. Z kolei sami bankowcy uważają w przeważającej części, że opinia publiczna ma na temat banków zdanie raczej korzystne lub bardzo korzystne (83 proc. badanych), zaś 17 proc. Polaków ocenia je raczej niekorzystnie lub bardzo niekorzystnie.

Reklama
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama