PKO BP udostępnia IKO klientom z zewnątrz

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty portmonetkę IKO. To oznacza, że z płatności mobilnych IKO mogą od dziś korzystać wszyscy, nie tylko klienci PKO BP – poinformował bank.

Publikacja: 02.09.2013 12:17

PKO BP udostępnia IKO klientom z zewnątrz

Foto: Bloomberg

Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO BP, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci banku.

Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3 tys.  bankomatów PKO BP  i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tys.  terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.

- Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO BP . System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu – mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO BP.

Zasilenie portmonetki jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO BP lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Jedna osoba może aktywować więcej niż jedną portmonetkę IKO pod warunkiem, że aplikacje będą na różnych numerach telefonów (na różnych urządzeniach mobilnych).

PKO BP wystartował z usługą płatności IKO w marcu tego roku.

Na bazie IKO ma być zbudowana wspólna platforma płatności mobilnych, do porozumienia  tworzącego ten projekt przystąpiło 6 banków ( Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank, ING Bank Śląski i PKO BP). Swój system płatności mobilnych w czerwcu uruchomił także Pekao.

Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO BP, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci banku.

Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3 tys.  bankomatów PKO BP  i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tys.  terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.

Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę