Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO BP, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci banku.
Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3 tys. bankomatów PKO BP i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tys. terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.
- Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO BP . System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu – mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO BP.
Zasilenie portmonetki jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO BP lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Jedna osoba może aktywować więcej niż jedną portmonetkę IKO pod warunkiem, że aplikacje będą na różnych numerach telefonów (na różnych urządzeniach mobilnych).
PKO BP wystartował z usługą płatności IKO w marcu tego roku.