Reklama
Rozwiń
Reklama

PKO BP udostępnia IKO klientom z zewnątrz

PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty portmonetkę IKO. To oznacza, że z płatności mobilnych IKO mogą od dziś korzystać wszyscy, nie tylko klienci PKO BP – poinformował bank.

Publikacja: 02.09.2013 12:17

PKO BP udostępnia IKO klientom z zewnątrz

Foto: Bloomberg

Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO BP, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci banku.

Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3 tys.  bankomatów PKO BP  i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tys.  terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.

- Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO BP . System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu – mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO BP.

Zasilenie portmonetki jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO BP lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Jedna osoba może aktywować więcej niż jedną portmonetkę IKO pod warunkiem, że aplikacje będą na różnych numerach telefonów (na różnych urządzeniach mobilnych).

PKO BP wystartował z usługą płatności IKO w marcu tego roku.

Reklama
Reklama

Na bazie IKO ma być zbudowana wspólna platforma płatności mobilnych, do porozumienia  tworzącego ten projekt przystąpiło 6 banków ( Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank, ING Bank Śląski i PKO BP). Swój system płatności mobilnych w czerwcu uruchomił także Pekao.

Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO BP, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci banku.

Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3 tys.  bankomatów PKO BP  i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tys.  terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.

Reklama
Banki
Ile podpisano ugód frankowych? Nowe, zaskakujące dane banków
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Banki
Tyle zarobili członkowie zarządu NBP w 2024 r. Bank centralny podał kwoty
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama