Zadowoleni z usług i lojalni klienci banków

W kategoriach satysfakcja i lojalność klientów w czołówce są: ING, Millennium, mBank oraz Bank Pocztowy.

Aktualizacja: 09.03.2017 05:11 Publikacja: 08.03.2017 19:20

Satysfakcja z usług ma wpływ na lojalność klientów, a lojalność kształtowana jest m.in. przez wizerunek marki, ceny oraz zaangażowanie racjonalne i emocjonalne konsumenta. Taki model został zastosowany w Badaniu Satysfakcji Klientów Banków Detalicznych, przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci byli pytani, w jakim stopniu są zadowoleni z usług banku, w którym mają swój główny rachunek.

Badanie zostało przeprowadzone w dwóch falach: w pierwszym i czwartym kwartale 2016 r. W tak krótkim czasie trudno było się spodziewać dużych przesunięć w rankingu. Satysfakcja z usług banku oraz lojalność wobec niego nie zmieniają się dynamicznie. Wyjątek mogłyby stanowić sytuacje, kiedy wydarzyło się coś szczególnego, co zachwiało relacjami z bankiem. Generalnie instytucje finansowe, które opierają swoją działalność na zaufaniu, bardzo dbają, by nie zawieść klientów.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem