Reklama

Alior zaskoczył wynikami. Lepiej niż u konkurencji

Alior Bank miał wyższy wynik od prognozowanego głównie za sprawą dodatkowych zysków ze sprzedaży obligacji i nieco niższych kosztów. Zaszkodziły zaś rezerwy na zwroty prowizji.

Aktualizacja: 26.02.2021 13:03 Publikacja: 26.02.2021 11:32

Alior zaskoczył wynikami. Lepiej niż u konkurencji

Foto: Bloomberg

Alior miał w IV kwartale 120 mln zł zysku netto, czyli o 70 proc. więcej niż zakładała średnia prognoz (72 mln zł). Rezultat jest o prawie połowę większy niż w III kwartale i zdecydowanie lepszy niż w IV kwartale 2019 r. (bank miał wtedy 20 mln zł straty netto). W całym 2020 r. Alior zanotował jednak 311 mln zł straty netto w porównaniu do 248 mln zł zysku w 2019 r.

- Wyniki Alior Banku po stronie operacyjnej były lepsze niż u większości konkurentów, było to możliwe dzięki stosunkowo lepszym zyskom z operacji finansowych. Pozwoliły one na wypracowanie dodatniej dynamiki wyniku na działalności bankowej i poprawę zysku operacyjnego. Negatywnie na tle sektora prezentuje się natomiast roczna dynamika wolumenów (kwartalne zmiany są już podobne), co może w kolejnych okresach negatywnie wpłynąć na dochody odsetkowe. Koszty rezerw są pod kontrolą, byłyby one niższe gdyby nie jednorazowe odpisy wartości aktywów. Wyniki oceniamy jako dobre – komentuje Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
ZBP: Podwyżka CIT dla banków uderzy w miliony oszczędzających
Banki
Donald Trump zwolnił gubernatorkę Lisę Cook z władz Fedu
Banki
Banki jako jedyne zapłacą większy CIT. „To wyłom w systemie”
Banki
Trzy scenariusze zakończenia wojny w Ukrainie z Polską w tle
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Banki
Ministerstwo Finansów podniesie podatek dla banków o ponad 50 proc.
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama