#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki to pomost między obywatelem a urzędem

Spośród ponad 1 mln utworzonych profili zaufanych, 30 proc. zostało utworzonych poprzez banki – mówi Wojciech Rybak, Członek Zarządu Banku Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 25.07.2017 13:06 Publikacja: 25.07.2017 11:57

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki to pomost między obywatelem a urzędem

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że e-administracja w Polsce rozwija się również dzięki współpracy z bankowymi systemami informatycznymi.

- Są one ścieżką wejścia i potwierdzenia tożsamości obywatela przy korzystaniu z usług e-administracji – mówił Rybak.

Przypomniał, że pierwszą masową użytecznością było wnioskowanie o przyznanie środków z programu 500+.

- Około 2 mln wniosków zostało złożonych poprzez kanał bankowy – mówił.

- W Banku Millennium od 1 sierpnia wprowadzamy możliwość składania nowego wniosku, zgodnie z nowelizacją ustawy – dodał.

Rybak zaznaczył, że dzisiaj droga elektroniczną możemy wnioskować o wydanie podstawowych dokumentów jak dowód osobisty czy prawo jazdy.

- Można też sprawdzić punkty karne, które kierowca ma na swoim koncie – stwierdził.

Podkreślił, że te czynności możemy robić poza godzinami pracy urzędów, które często kolidują z naszą pracą.

Rybak wyliczył, że spośród ponad 1 mln utworzonych profili zaufanych, 30 proc. zostało utworzonych poprzez banki. - Ponad 10 proc. z nich zostało utworzone w Banku Millennium – zaznaczył.

Wyjaśnił, że bank udostępnia tego typu usługi zupełnie bezpłatnie z punktu widzenia klientów, inwestując swoje środki i czas, aby zapewnić jak najlepszą jakość serwisu. - Jakość usług i zadowolenie naszych klientów to priorytety - mówił Rybak.

Zaznaczył, że to państwo zbudowało system e-administracji, który działa na serwerach Ministerstwa Cyfryzacji.

- Banki zapewniają szybki, wygodny i bezpieczny do niej dostęp poprzez narzędzie, które jest dla obywatela intuicyjne. Chodzi o rachunek bankowy i metody logowania się. Jesteśmy pomostem pomiędzy obywatelem a urzędem – tłumaczył.

Gość dodał, że drugim dużym kanałem jest platforma usług ubezpieczeniowych w ZUS, gdzie możemy sprawdzić czy są opłacane składki przez pracodawcę, albo jaka będzie hipotetyczna wysokość naszej emerytury.

Gość przyznał, że e-administracja w Polsce rozwija się również dzięki współpracy z bankowymi systemami informatycznymi.

- Są one ścieżką wejścia i potwierdzenia tożsamości obywatela przy korzystaniu z usług e-administracji – mówił Rybak.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?