Internetowa ofensywa banku PKO BP

iPKO będzie nowym logo usług internetowych. Bank zostanie operatorem komórkowym

Aktualizacja: 22.12.2007 07:43 Publikacja: 22.12.2007 03:08

Internetowa ofensywa banku PKO BP

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Nową witrynę PKO BP będzie można zobaczyć już w styczniu przyszłego roku. Jej głównym zadaniem będzie wspomaganie sprzedaży. Dlatego też najwięcej na nowej stronie znajdziemy informacji o produktach, które PKO BP oferuje. Będą wiadomości o bieżących promocjach oraz reklamy. – W styczniu przez Internet klienci banku będą mogli złożyć wniosek np. o kartę kredytową czy pożyczkę – tłumaczy Robert Działak, wiceprezes PKO BP. Później bank zacznie sprzedawać swoje produkty przez Internet. Do dyspozycji klientów będzie także konsultant, z którym będzie można porozmawiać na czacie.

Dwa, trzy miesiące po uruchomieniu nowej głównej strony banku PKO BP wprowadzi nowe strony dla swojej bankowości internetowej oraz dla kont Inteligo. – Obecnie mamy PKO Inteligo (dostęp do konta w PKO BP przez Internet – red.) oraz Inteligo (bank internetowy oferujący konta tylko w Internecie – red.). Te nazwy często się mylą, wprowadzają klientów w błąd, dlatego to zmienimy. Wprowadzimy zupełnie nowe logo dla bankowości internetowej PKO BP – mówi Robert Działak. Od wiosny 2008 roku bankowość internetowa będzie nazywać się iPKO. Inteligo nie zmieni nazwy.

PKO BP nie ograniczy się tylko do uatrakcyjnienia stron internetowych i wprowadzenia nowego logo. Pojawią się także nowe produkty. – Klientom Inteligo zaoferujemy kredyt hipoteczny oraz kartę kredytową przygotowaną specjalnie dla nich – zapowiada Jacek Komaracki, dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej w PKO BP. Robert Działak dodaje, że Inteligo będzie doskonałą platformą do pozyskiwania depozytów. – Myślimy także o koncie oszczędnościowym – mówi wiceprezes banku.

Natomiast osoby, które będą w iPKO, w przyszłości mogą negocjować wysokość oprocentowania lokat (oczywiście przez Internet), bank oddzielnie dla każdego z klientów będzie przygotowywać specjalne oferty produktów. – Myślimy także o segmentacji naszych klientów. Tak, żeby każdy z segmentów miał dostęp do innych produktów oraz sposobu obsługi – tłumaczy Robert Działak.

Spółka przygotowała również nowe strony bankowości internetowej dla przedsiębiorstw. – W iPKO Optimum – tak będą się one nazywały – firmy będą mogły m.in. realizować przelewy zagraniczne, zarządzać uprawnieniami i autoryzacjami do dokonywania przelewów, przesłać pieniądze w czasie rzeczywistym za pomocą sieci SORBNET – wylicza Jacek Komaracki.

PKO BP będzie promować w przyszłym roku zarówno Inteligo, jak i iPKO. Robert Działak nie chce jeszcze powiedzieć dokładnie, jak te dwie platformy będą pozycjonowane. – Jeśli chodzi o Inteligo, to na pewno kierujemy te konta do ludzi młodych, otwartych na nowości – deklaruje wiceprezes banku.

Jego zdaniem już w niedalekiej przyszłości Internet będzie jednym z głównych sposobów pozyskiwania nowych klientów.

6,2 mln wynosi liczba wszystkich rachunków prowadzonych przez PKO BP

PKO BP szykuje na początek przyszłego roku jeszcze jedną nowość. Zamierza zostać (dzięki współpracy Inteligo z jedną z firm telekomunikacyjnych) wirtualnym operatorem komórkowym. Bank będzie oferował tę usługę pod nową marką.

Według danych, które bank udostępnił na początku roku, najbardziej aktywną grupą klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej PKO Inteligo (dostęp do rachunku tradycyjnego oraz internetowego konta Inteligo) są osoby od 25. do 29. roku życia, które stanowią niemal 21 proc. klientów korzystających z tej usługi. Bardzo aktywna grupa stanowiąca ponad 28 proc. klientów to osoby od 30 do 39 lat. Ponad 16 proc. to klienci między 40. a 49. rokiem życia.

Z dostępu do konta przez Internet w PKO BP średnio w tym samym czasie korzystało kilkanaście tysięcy klientów.

Nową witrynę PKO BP będzie można zobaczyć już w styczniu przyszłego roku. Jej głównym zadaniem będzie wspomaganie sprzedaży. Dlatego też najwięcej na nowej stronie znajdziemy informacji o produktach, które PKO BP oferuje. Będą wiadomości o bieżących promocjach oraz reklamy. – W styczniu przez Internet klienci banku będą mogli złożyć wniosek np. o kartę kredytową czy pożyczkę – tłumaczy Robert Działak, wiceprezes PKO BP. Później bank zacznie sprzedawać swoje produkty przez Internet. Do dyspozycji klientów będzie także konsultant, z którym będzie można porozmawiać na czacie.

Pozostało 83% artykułu
Banki
ZBP: Rezygnacja z „kredytu 0 proc.” paradoksalnie zwiększy popyt na kredyty hipoteczne
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano