Internetowa ofensywa banku PKO BP

iPKO będzie nowym logo usług internetowych. Bank zostanie operatorem komórkowym

Aktualizacja: 22.12.2007 07:43 Publikacja: 22.12.2007 03:08

Internetowa ofensywa banku PKO BP

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

Nową witrynę PKO BP będzie można zobaczyć już w styczniu przyszłego roku. Jej głównym zadaniem będzie wspomaganie sprzedaży. Dlatego też najwięcej na nowej stronie znajdziemy informacji o produktach, które PKO BP oferuje. Będą wiadomości o bieżących promocjach oraz reklamy. – W styczniu przez Internet klienci banku będą mogli złożyć wniosek np. o kartę kredytową czy pożyczkę – tłumaczy Robert Działak, wiceprezes PKO BP. Później bank zacznie sprzedawać swoje produkty przez Internet. Do dyspozycji klientów będzie także konsultant, z którym będzie można porozmawiać na czacie.

Dwa, trzy miesiące po uruchomieniu nowej głównej strony banku PKO BP wprowadzi nowe strony dla swojej bankowości internetowej oraz dla kont Inteligo. – Obecnie mamy PKO Inteligo (dostęp do konta w PKO BP przez Internet – red.) oraz Inteligo (bank internetowy oferujący konta tylko w Internecie – red.). Te nazwy często się mylą, wprowadzają klientów w błąd, dlatego to zmienimy. Wprowadzimy zupełnie nowe logo dla bankowości internetowej PKO BP – mówi Robert Działak. Od wiosny 2008 roku bankowość internetowa będzie nazywać się iPKO. Inteligo nie zmieni nazwy.

PKO BP nie ograniczy się tylko do uatrakcyjnienia stron internetowych i wprowadzenia nowego logo. Pojawią się także nowe produkty. – Klientom Inteligo zaoferujemy kredyt hipoteczny oraz kartę kredytową przygotowaną specjalnie dla nich – zapowiada Jacek Komaracki, dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej w PKO BP. Robert Działak dodaje, że Inteligo będzie doskonałą platformą do pozyskiwania depozytów. – Myślimy także o koncie oszczędnościowym – mówi wiceprezes banku.

Natomiast osoby, które będą w iPKO, w przyszłości mogą negocjować wysokość oprocentowania lokat (oczywiście przez Internet), bank oddzielnie dla każdego z klientów będzie przygotowywać specjalne oferty produktów. – Myślimy także o segmentacji naszych klientów. Tak, żeby każdy z segmentów miał dostęp do innych produktów oraz sposobu obsługi – tłumaczy Robert Działak.

Spółka przygotowała również nowe strony bankowości internetowej dla przedsiębiorstw. – W iPKO Optimum – tak będą się one nazywały – firmy będą mogły m.in. realizować przelewy zagraniczne, zarządzać uprawnieniami i autoryzacjami do dokonywania przelewów, przesłać pieniądze w czasie rzeczywistym za pomocą sieci SORBNET – wylicza Jacek Komaracki.

PKO BP będzie promować w przyszłym roku zarówno Inteligo, jak i iPKO. Robert Działak nie chce jeszcze powiedzieć dokładnie, jak te dwie platformy będą pozycjonowane. – Jeśli chodzi o Inteligo, to na pewno kierujemy te konta do ludzi młodych, otwartych na nowości – deklaruje wiceprezes banku.

Jego zdaniem już w niedalekiej przyszłości Internet będzie jednym z głównych sposobów pozyskiwania nowych klientów.

6,2 mln wynosi liczba wszystkich rachunków prowadzonych przez PKO BP

PKO BP szykuje na początek przyszłego roku jeszcze jedną nowość. Zamierza zostać (dzięki współpracy Inteligo z jedną z firm telekomunikacyjnych) wirtualnym operatorem komórkowym. Bank będzie oferował tę usługę pod nową marką.

Według danych, które bank udostępnił na początku roku, najbardziej aktywną grupą klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej PKO Inteligo (dostęp do rachunku tradycyjnego oraz internetowego konta Inteligo) są osoby od 25. do 29. roku życia, które stanowią niemal 21 proc. klientów korzystających z tej usługi. Bardzo aktywna grupa stanowiąca ponad 28 proc. klientów to osoby od 30 do 39 lat. Ponad 16 proc. to klienci między 40. a 49. rokiem życia.

Z dostępu do konta przez Internet w PKO BP średnio w tym samym czasie korzystało kilkanaście tysięcy klientów.

Nową witrynę PKO BP będzie można zobaczyć już w styczniu przyszłego roku. Jej głównym zadaniem będzie wspomaganie sprzedaży. Dlatego też najwięcej na nowej stronie znajdziemy informacji o produktach, które PKO BP oferuje. Będą wiadomości o bieżących promocjach oraz reklamy. – W styczniu przez Internet klienci banku będą mogli złożyć wniosek np. o kartę kredytową czy pożyczkę – tłumaczy Robert Działak, wiceprezes PKO BP. Później bank zacznie sprzedawać swoje produkty przez Internet. Do dyspozycji klientów będzie także konsultant, z którym będzie można porozmawiać na czacie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych
Banki
Szwajcaria wraca do ery „zerowych” stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Banki
Alior Bank zniknie z rynku? Nie można tego wykluczyć