Reklama

Nowe otwarcie w PKO BP

Największy polski bank zamierza wzmocnić platformę internetową i zwiększyć liczbę klientów Inteligo

Publikacja: 07.08.2009 03:27

Nowe otwarcie w PKO BP

Foto: Inteligo

– Pracujemy nad wzmocnieniem marki Inteligo. Na przełomie III i IV kwartału wprowadzimy nową ofertę, która nie będzie odbiegała od tego, co ma najsilniejsza konkurencja. Chcemy uzupełnić braki polegające m.in. na tym, że nie mamy w tej ofercie kart kredytowych i nie sprzedajemy pełnej palety kredytów przez platformę Inteligo – mówi “Rz” Wojciech Papierak, p.o. prezesa PKO BP, odpowiedzialny za pion detaliczny.

Główny konkurent Inteligo – internetowy mBank (część BRE Banku) ma blisko 2,18 mln klientów i prowadzi ponad 2,6 mln rachunków indywidualnych. PKO BP prowadził na koniec I kwartału łącznie ponad 6,3 mln rachunków. Inteligo ma w tej chwili około 600 tys. klientów, ale bank liczy na szybki wzrost ich liczby.

Wojciech Papierak uważa, że w bankowości internetowej punktem odniesienia są te instytucje, które oferują bezpłatnie podstawowe usługi i nie można radykalnie odstawać od tych warunków, jednak w tym segmencie rynku PKO BP chce konkurować nie tylko ceną.

Zmienia się także oferta depozytowa banku. Od 3 sierpnia wspólnie z PZU Życie wprowadzono polisolokatę, ale bank pracuje nad kolejnymi produktami. Jednocześnie bank obniżył oprocentowanie lokaty trzy- miesięcznej o stałym oprocentowaniu z 5 do 4,75 proc., a sześciomiesięcznej z 4,9 do 4,8 proc. – Politykę w zakresie oprocentowania depozytów uzależniamy między innymi od decyzji Rady Polityki Pieniężnej, sierpniowa obniżka oprocentowania lokat jest efektem cięcia stóp procentowych w czerwcu – tłumaczy Wojciech Papierak.

– Przez ostatni rok udowodniliśmy, że w tych trudnych czasach jesteśmy w stanie gromadzić depozyty, a jednocześnie nie ograniczyliśmy akcji kredytowej. Sprzedaż kredytów utrzymuje się na takim poziomie jak w ubiegłym roku – mówi szef PKO BP. Wzrost w segmencie kredytów podmiotów gospodarczych jest kilkakrotnie wyższy od rynku. – W finansowaniu jednostek samorządu terytorialnego jesteśmy często jedynym oferentem – podkreśla.

Reklama
Reklama

W drugim kwartale tego roku bank sprzedał kredyty hipoteczne o wartości 2,7 mld zł (w I kwartale było to 1,5 mld zł), natomiast sprzedaż kredytów gotówkowych jest w ostatnim czasie wyższa niż w ubiegłym roku – dodał szef PKO BP. Wojciech Papierak odmówił komentarza, jakim zyskiem bank zakończył drugi kwartał. Raport za ten okres bank opublikuje 27 sierpnia.

– Na razie nie zamierzamy zaostrzyć polityki kredytowej. Staramy się wnikliwie analizować jakość portfela i na razie nie widzimy, żeby kryzys finansowy w istotny sposób przekładał się na jakość aktywów. Nie przewidujemy, żeby w najbliższych dwóch kwartałach takie zjawisko się pojawiło – uspokaja prezes PKO BP.

[ramka][b]Dwie emisje w tym samym czasie[/b]

PKO BP zamierza jesienią wyemitować do 300 mln akcji, z których chce pozyskać 5 mld zł.

Na 31 sierpnia zwołane jest nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy, które ma zmienić datę prawa poboru na 6 października. W uchwale przyjętej na czerwcowym walnym termin prawa poboru został wyznaczony na 29 października. Według informacji „Rz” prospekt może trafić do Komisji Nadzoru Finansowego wkrótce po walnym. W podobnym czasie co PKO BP akcje ma sprzedać Polska Grupa Energetyczna. Spółka chce wyemitować nowe akcje, stanowiące 15 proc. kapitału, i zarobić na tym 4 – 5 mld zł. – Nie obawiamy się skutków tej zbieżności terminów – mówił „Rz” Tomasz Zadroga, prezes PGE. [/ramka]

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

Reklama
Reklama

[mail=m.krzesniak@rp.pl]m.krzesniak@rp.pl[/mail][/i]

– Pracujemy nad wzmocnieniem marki Inteligo. Na przełomie III i IV kwartału wprowadzimy nową ofertę, która nie będzie odbiegała od tego, co ma najsilniejsza konkurencja. Chcemy uzupełnić braki polegające m.in. na tym, że nie mamy w tej ofercie kart kredytowych i nie sprzedajemy pełnej palety kredytów przez platformę Inteligo – mówi “Rz” Wojciech Papierak, p.o. prezesa PKO BP, odpowiedzialny za pion detaliczny.

Główny konkurent Inteligo – internetowy mBank (część BRE Banku) ma blisko 2,18 mln klientów i prowadzi ponad 2,6 mln rachunków indywidualnych. PKO BP prowadził na koniec I kwartału łącznie ponad 6,3 mln rachunków. Inteligo ma w tej chwili około 600 tys. klientów, ale bank liczy na szybki wzrost ich liczby.

Reklama
Banki
Prezes UOKiK chce chronić klientów banków nowym podatkiem. Czy to się sprawdzi?
Banki
Czy Donald Trump chce trzymać Jerome'a Powella w niepewności?
Banki
Szefowa Banku Rosji pod sąd. Jest wniosek do Trybunału w Hadze
Banki
BGK udzielił kredytu na przebudowę i modernizację hotelu w centrum… Rzymu
Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Reklama
Reklama