Nowe otwarcie w PKO BP

Największy polski bank zamierza wzmocnić platformę internetową i zwiększyć liczbę klientów Inteligo

Publikacja: 07.08.2009 03:27

Nowe otwarcie w PKO BP

Foto: Inteligo

– Pracujemy nad wzmocnieniem marki Inteligo. Na przełomie III i IV kwartału wprowadzimy nową ofertę, która nie będzie odbiegała od tego, co ma najsilniejsza konkurencja. Chcemy uzupełnić braki polegające m.in. na tym, że nie mamy w tej ofercie kart kredytowych i nie sprzedajemy pełnej palety kredytów przez platformę Inteligo – mówi “Rz” Wojciech Papierak, p.o. prezesa PKO BP, odpowiedzialny za pion detaliczny.

Główny konkurent Inteligo – internetowy mBank (część BRE Banku) ma blisko 2,18 mln klientów i prowadzi ponad 2,6 mln rachunków indywidualnych. PKO BP prowadził na koniec I kwartału łącznie ponad 6,3 mln rachunków. Inteligo ma w tej chwili około 600 tys. klientów, ale bank liczy na szybki wzrost ich liczby.

Wojciech Papierak uważa, że w bankowości internetowej punktem odniesienia są te instytucje, które oferują bezpłatnie podstawowe usługi i nie można radykalnie odstawać od tych warunków, jednak w tym segmencie rynku PKO BP chce konkurować nie tylko ceną.

Zmienia się także oferta depozytowa banku. Od 3 sierpnia wspólnie z PZU Życie wprowadzono polisolokatę, ale bank pracuje nad kolejnymi produktami. Jednocześnie bank obniżył oprocentowanie lokaty trzy- miesięcznej o stałym oprocentowaniu z 5 do 4,75 proc., a sześciomiesięcznej z 4,9 do 4,8 proc. – Politykę w zakresie oprocentowania depozytów uzależniamy między innymi od decyzji Rady Polityki Pieniężnej, sierpniowa obniżka oprocentowania lokat jest efektem cięcia stóp procentowych w czerwcu – tłumaczy Wojciech Papierak.

– Przez ostatni rok udowodniliśmy, że w tych trudnych czasach jesteśmy w stanie gromadzić depozyty, a jednocześnie nie ograniczyliśmy akcji kredytowej. Sprzedaż kredytów utrzymuje się na takim poziomie jak w ubiegłym roku – mówi szef PKO BP. Wzrost w segmencie kredytów podmiotów gospodarczych jest kilkakrotnie wyższy od rynku. – W finansowaniu jednostek samorządu terytorialnego jesteśmy często jedynym oferentem – podkreśla.

W drugim kwartale tego roku bank sprzedał kredyty hipoteczne o wartości 2,7 mld zł (w I kwartale było to 1,5 mld zł), natomiast sprzedaż kredytów gotówkowych jest w ostatnim czasie wyższa niż w ubiegłym roku – dodał szef PKO BP. Wojciech Papierak odmówił komentarza, jakim zyskiem bank zakończył drugi kwartał. Raport za ten okres bank opublikuje 27 sierpnia.

– Na razie nie zamierzamy zaostrzyć polityki kredytowej. Staramy się wnikliwie analizować jakość portfela i na razie nie widzimy, żeby kryzys finansowy w istotny sposób przekładał się na jakość aktywów. Nie przewidujemy, żeby w najbliższych dwóch kwartałach takie zjawisko się pojawiło – uspokaja prezes PKO BP.

[ramka][b]Dwie emisje w tym samym czasie[/b]

PKO BP zamierza jesienią wyemitować do 300 mln akcji, z których chce pozyskać 5 mld zł.

Na 31 sierpnia zwołane jest nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy, które ma zmienić datę prawa poboru na 6 października. W uchwale przyjętej na czerwcowym walnym termin prawa poboru został wyznaczony na 29 października. Według informacji „Rz” prospekt może trafić do Komisji Nadzoru Finansowego wkrótce po walnym. W podobnym czasie co PKO BP akcje ma sprzedać Polska Grupa Energetyczna. Spółka chce wyemitować nowe akcje, stanowiące 15 proc. kapitału, i zarobić na tym 4 – 5 mld zł. – Nie obawiamy się skutków tej zbieżności terminów – mówił „Rz” Tomasz Zadroga, prezes PGE. [/ramka]

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=m.krzesniak@rp.pl]m.krzesniak@rp.pl[/mail][/i]

– Pracujemy nad wzmocnieniem marki Inteligo. Na przełomie III i IV kwartału wprowadzimy nową ofertę, która nie będzie odbiegała od tego, co ma najsilniejsza konkurencja. Chcemy uzupełnić braki polegające m.in. na tym, że nie mamy w tej ofercie kart kredytowych i nie sprzedajemy pełnej palety kredytów przez platformę Inteligo – mówi “Rz” Wojciech Papierak, p.o. prezesa PKO BP, odpowiedzialny za pion detaliczny.

Główny konkurent Inteligo – internetowy mBank (część BRE Banku) ma blisko 2,18 mln klientów i prowadzi ponad 2,6 mln rachunków indywidualnych. PKO BP prowadził na koniec I kwartału łącznie ponad 6,3 mln rachunków. Inteligo ma w tej chwili około 600 tys. klientów, ale bank liczy na szybki wzrost ich liczby.

Banki
ZBP: Rezygnacja z „kredytu 0 proc.” paradoksalnie zwiększy popyt na kredyty hipoteczne
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński: Sektor bankowy słabo pełni swoją podstawową funkcję
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano