Reklama

Portfel kredytów Aliora niepokoi rynek

Gospodarka pędzi, ale mimo to bank ma kolejne kłopoty z klientami firmowymi. Przez to może spowolnić tempo wzrostu akcji kredytowej.

Aktualizacja: 04.08.2019 21:14 Publikacja: 04.08.2019 21:00

Portfel kredytów Aliora niepokoi rynek

Foto: Bloomberg

Kurs akcji Alior Banku spadł z lokalnego szczytu z połowy marca o ponad 30 proc., do 44,8 zł, najniższego poziomu od grudnia 2016 r. Kapitalizacja stopniała w tym czasie aż o 2,5 mld zł, czyli wielokrotnie więcej niż zagrożone kredyty dla ZM Henryk Kana, Ruchu czy Onico.

Wiadomo już, że ze względu na duży wzrost salda odpisów kredytowych (po półroczu o około jedną trzecią) ten rok dla Aliora nie będzie udany. Jeszcze wiosną, zanim na jaw wyszły problemy Kani czy Onico, średnia prognoz analityków zakładała, że bank zwiększy zysk netto w tym roku o 15 proc., do 820 mln zł. Teraz korygują w dół prognozy. Trigon DM niedawno szacował, że w tym roku zysk wyniesie 650–700 mln zł. Alior przedstawi półroczne wyniki we wtorek i według prognoz wypracował w tym okresie tylko 160 mln zł, o 55 proc. mniej niż rok temu. Choć w dużym stopniu przyczynił się do tego skokowy wzrost składek na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, który Aliora dotknął szczególnie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama