Citibank podpisał umowę na wdrożenie polskiej technologii LiveBank, dzięki której ponad 100 milionów klientów banku w 16 krajach będzie mogło skorzystać z usług wirtualnej bankowości bez wychodzenia z domu. To pierwsze wdrożenie systemu virtual banking na tak wielką skalę na świecie.
Citibank to jeden z liderów światowej bankowości posiadający 2600 oddziałów na świecie oraz generujący zysk dla Citigroup w wysokości ponad 7 miliardów dolarów rocznie. Bank obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych. Po uruchomieniu systemu LiveBank dla banku Standard Chartered w 9 krajach, będzie to największe wdrożenie wirtualnej bankowości dla globalnego banku.
LiveBank to flagowy produkt krakowskiej firmy Ailleron, działającej w branży nowych technologii. Produkt jest zaawansowanym technologicznie systemem wirtualnej bankowości. Przenosi 95 proc. oferty banku do kanałów zdalnych, zachowując przy tym możliwość bezpośredniej interakcji klient – bank. Platforma zapewnia wiele udogodnień, m.in. bezpieczną bankowość w kanałach wideo, audio, chat, kolaborację, wymianę plików, podpisywanie dokumentów, biometrię głosową czy zdalne pozyskiwanie nowych klientów.
Umowa Aillerona na tak szerokie wdrożenie w Citibank to efekt wieloletnich prac nad udoskonalaniem LiveBank-u oraz rezultat wdrożeń w polskich mBanku i BZ WBK, niemieckim Commerzbanku czy międzynarodowym Standard Chartered Bank. - Współpraca z Citibank da nam mnóstwo doświadczeń oraz nowych pomysłów. Wdrażamy rozwiązanie w 16 krajach z odmiennymi regulacjami rynkowymi i wymaganiami na systemy informatyczne, to potężna baza wiedzy i nowych idei. Już w tej chwili rozszerzamy LiveBank o weryfikację tożsamości klienta online, co umożliwia m.in. otwarcie rachunku bankowego, zaciągnięcie kredytu czy podpisanie umowy w formie zdalnej bez wizyty w oddziale bankowym. LiveBank to pierwszoligowy system virtual bankingu na świecie, który wygrywa nie tylko zakresem funkcjonalności czy poziomem bezpieczeństwa, ale także czasem wdrożenia – mówi Piotr Skrabski, wiceprezes Aillerona i General Manager LiveBank.
Banki będą musiały wyjść naprzeciw potrzebom zorientowanych na technologie klientów, dla których forma cyfrowego kontaktu z bankiem to już standard. Zdaniem producenta LiveBank jest światowym liderem w wirtualizacji oddziałów, wielokanałowej komunikacji oraz sztucznej inteligencji – rozwiązaniach cyfryzujących sferę obsługi klienta. - Dzięki wdrożeniom naszej technologii w wiodących bankach, a także zaawansowanym rozmowom z kolejnymi, wiemy że wirtualna bankowość będzie głównym nurtem rozwoju w tym sektorze. Jesteśmy bardzo dumni, że jeden z największych międzynarodowych banków zdecydował się na uruchomienie technologii LiveBank dla milionów swoich klientów. Nasza strategia wirtualizacji i automatyzacji branży oraz wyprzedzanie trendów, stawia nas w czołówce światowych, cyfrowych rewolucjonistów – mówi Rafał Styczeń, prezes Aillerona.