LiveBank wkracza do kolejnych banków

Citibank wybrał LiveBank i wdroży tę technologię wirtualnej bankowości w 16 krajach z Azji i Pacyfiku oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Ailleron, producent systemu, zapowiada kolejne umowy.

Aktualizacja: 06.07.2017 14:29 Publikacja: 06.07.2017 13:53

LiveBank wkracza do kolejnych banków

Foto: 123rf.com

Citibank podpisał umowę na wdrożenie polskiej technologii LiveBank, dzięki której ponad 100 milionów klientów banku w 16 krajach będzie mogło skorzystać z usług wirtualnej bankowości bez wychodzenia z domu. To pierwsze wdrożenie systemu virtual banking na tak wielką skalę na świecie.

Citibank to jeden z liderów światowej bankowości posiadający 2600 oddziałów na świecie oraz generujący zysk dla Citigroup w wysokości ponad 7 miliardów dolarów rocznie. Bank obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych. Po uruchomieniu systemu LiveBank dla banku Standard Chartered w 9 krajach, będzie to największe wdrożenie wirtualnej bankowości dla globalnego banku.

LiveBank to flagowy produkt krakowskiej firmy Ailleron, działającej w branży nowych technologii. Produkt jest zaawansowanym technologicznie systemem wirtualnej bankowości. Przenosi 95 proc. oferty banku do kanałów zdalnych, zachowując przy tym możliwość bezpośredniej interakcji klient – bank. Platforma zapewnia wiele udogodnień, m.in. bezpieczną bankowość w kanałach wideo, audio, chat, kolaborację, wymianę plików, podpisywanie dokumentów, biometrię głosową czy zdalne pozyskiwanie nowych klientów.

Umowa Aillerona na tak szerokie wdrożenie w Citibank to efekt wieloletnich prac nad udoskonalaniem LiveBank-u oraz rezultat wdrożeń w polskich mBanku i BZ WBK, niemieckim Commerzbanku czy międzynarodowym Standard Chartered Bank. - Współpraca z Citibank da nam mnóstwo doświadczeń oraz nowych pomysłów. Wdrażamy rozwiązanie w 16 krajach z odmiennymi regulacjami rynkowymi i wymaganiami na systemy informatyczne, to potężna baza wiedzy i nowych idei. Już w tej chwili rozszerzamy LiveBank o weryfikację tożsamości klienta online, co umożliwia m.in. otwarcie rachunku bankowego, zaciągnięcie kredytu czy podpisanie umowy w formie zdalnej bez wizyty w oddziale bankowym. LiveBank to pierwszoligowy system virtual bankingu na świecie, który wygrywa nie tylko zakresem funkcjonalności czy poziomem bezpieczeństwa, ale także czasem wdrożenia – mówi Piotr Skrabski, wiceprezes Aillerona i General Manager LiveBank.

Banki będą musiały wyjść naprzeciw potrzebom zorientowanych na technologie klientów, dla których forma cyfrowego kontaktu z bankiem to już standard. Zdaniem producenta LiveBank jest światowym liderem w wirtualizacji oddziałów, wielokanałowej komunikacji oraz sztucznej inteligencji – rozwiązaniach cyfryzujących sferę obsługi klienta. - Dzięki wdrożeniom naszej technologii w wiodących bankach, a także zaawansowanym rozmowom z kolejnymi, wiemy że wirtualna bankowość będzie głównym nurtem rozwoju w tym sektorze. Jesteśmy bardzo dumni, że jeden z największych międzynarodowych banków zdecydował się na uruchomienie technologii LiveBank dla milionów swoich klientów. Nasza strategia wirtualizacji i automatyzacji branży oraz wyprzedzanie trendów, stawia nas w czołówce światowych, cyfrowych rewolucjonistów – mówi Rafał Styczeń, prezes Aillerona.

Dotychczasowa ekspansja LiveBanku potwierdza przyspieszający trend podążania w kierunku cyfrowej rewolucji i na tej drodze są już największe i najbardziej innowacyjne banki świata. Według EFMA (European Financial Management Association) w roku 2018 aż 80 proc. banków na świecie będzie zaangażowana w projekty związane z implementacją wirtualnych oddziałów. Powszechna digitalizacja i zmiany w sposobie komunikacji coraz głębiej wnikają w sektor bankowy. Takie banki jak Nationwide Building Society w Wielkiej Brytanii, Bank of America, Bank of Montreal w Kanadzie i Westpac w Australii wdrożyły systemy wideokonferencyjne umożliwiając klientom zdalny kontakt z centralnie zlokalizowanymi ekspertami np. z doradcami kredytowymi. Inne banki, takie jak ABN Amro w Holandii, Commerzbank w Niemczech, mBank i Bank Zachodni WBK w Polsce, Barclays w Wielkiej Brytanii, ICICI w Indiach, międzynarodowy Standard Chartered czy Royal Bank of Canada, wprowadziły wirtualną bankowość, która staje się już nie tylko sposobem komunikacji, ale przenosi coraz więcej funkcji fizycznych oddziałów bankowych do strefy wirtualnej. Widać skutki tego także w Polsce, gdzie od kilku lat systematycznie maleje sieć naziemnych oddziałów banków (w tym roku ubyło ich już o ponad 400).

Citibank podpisał umowę na wdrożenie polskiej technologii LiveBank, dzięki której ponad 100 milionów klientów banku w 16 krajach będzie mogło skorzystać z usług wirtualnej bankowości bez wychodzenia z domu. To pierwsze wdrożenie systemu virtual banking na tak wielką skalę na świecie.

Citibank to jeden z liderów światowej bankowości posiadający 2600 oddziałów na świecie oraz generujący zysk dla Citigroup w wysokości ponad 7 miliardów dolarów rocznie. Bank obsługuje klientów indywidualnych, korporacyjnych, rządowych i instytucjonalnych. Po uruchomieniu systemu LiveBank dla banku Standard Chartered w 9 krajach, będzie to największe wdrożenie wirtualnej bankowości dla globalnego banku.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO