fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Puls więcej zarabia i więcej zainwestuje

TV Puls zwiększa udziały w rynku dzięki większemu zasięgowi i pokazywaniu programów dla masowej widowni.
Rzeczpospolita
Magdalena Lemańska
Stacja planuje większe nakłady na ramówkę i liczy w tym roku na wzrost przychodów oraz wyższy zysk
W wiosennej ramówce Telewizji Puls są trzy pozycje wyprodukowane specjalnie dla tej stacji, a jesienią, kiedy telewizje mają drugie mocne wejście programowe, może być ich już pięć. – Myślimy o trzech programach lifestyle'owych, jednym tylko dla dzieci i jednym teleturnieju rodzinnym – mówi Dariusz Dąbski, właściciel i prezes spółki, która do końca roku chce ruszyć z drugą stacją nadawaną w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Szuka dla niej partnera programowego, dopuszcza też zawiązanie dla tego kanału joint venture.
Jak przyznaje Dąbski, w związku z lepszą już sytuacją w gospodarce i lepszymi wynikami spółki także Puls zwiększy w tym roku nakłady na programy. Całorocznie mogą wynieść ok. 20 mln zł.
– Połowa tych wydatków przypadnie na czwarty kwartał – mówi.
TV Puls zamknęła ubiegły rok na operacyjnym plusie.
– Przychody wynosiły kilkadziesiąt milionów złotych, zgodnie z naszymi oczekiwaniami zysk operacyjny był na poziomie kilku milionów złotych. W tym roku spodziewamy się 70 proc. wzrostu przychodów i ok. 50 proc. wzrostu zysku operacyjnego – mówi Dąbski. Firma na zarobki nie tylko z reklam (w 2010 roku jej cennikowe przychody z reklam według Nielsen Audience Measurement podwoiły się do 569,2 mln zł), wynajmuje też swoje studia, m.in. firmom produkującym programy dla TV4 i kanałów Polsatu. Od tego roku reklamowo obsługuje ją nowe biuro reklamy TVN.
Do końca roku Puls chciałby ruszyć na dobre z Pulsem 2, który już technicznie jest nadawany w ramach naziemnej telewizji cyfrowej (w pakiecie zawierającym też stacje TVN, Polsatu i TV4). Na razie nadaje jednak głównie autopromocję. Na jego właściwy start, który zależy od zasięgu usługi, firma ma jeszcze półtora roku. Puls ma też w planach uruchomienie telewizji internetowej z myślą o użytkownikach przenośnych urządzeń umożliwiających dostęp do sieci. Jak zapewnił Dąbski, nie szuka już natomiast nowego inwestora ani nie planuje debiutu giełdowego.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA