fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak podzielić koszty przy działalności strefowej i pozastrefowej

Fotorzepa, Dariusz Gorajski
Koszty wspólne dotyczące działalności strefowej i pozastrefowej mogą być rozliczane według przyjętej indywidualnie przez podatnika, precyzyjnie określonej metody ich alokacji. Jeżeli nie jest możliwe jej skonstruowanie, dopuszcza się stosowanie klucza przychodowego, wynikającego z ustawy o CIT
[b]Tak rozstrzygnęła Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji z 16 listopada 2009 r. (IBPBI/2/423-976/09/SD)[/b].Spółka prowadzi działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (SSE) i poza nią.Ponosi więc koszty związane z działalnością zwolnioną z CIT i działalnością opodatkowaną na zasadach ogólnych. Oprócz tego ponosi tzw. koszty wspólne, których nie jest w stanie precyzyjnie przyporządkować do działalności opodatkowanej na zasadach ogólnych albo zwolnionej.Zdaniem spółki poszczególne kategorie tych kosztów powinny być rozliczane z wykorzystaniem zaproponowanych przez nią sposobów alokacji. Przykładowo koszty działu księgowego i kadr spółka chce rozliczać proporcjonalnie, biorąc pod uwagę czas faktycznie poświęcony na wykonanie określonych czynności w działalności strefowej w stosunku do ogólnego czasu pracy osób zatrudnionych w danym dziale.Koszty działu IT powinny być jej zdaniem obliczane na podstawie stosunku liczby stanowisk komp...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA