fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Dochodowy biznes w odcinkach

Fotorzepa, Sławomir Mielnik
Magdalena Lemańska
Miliardy złotych z reklam przyniosły nadawcom ?najchętniej oglądane polskie seriale ostatnich lat.
Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych lokalnych „telewizyjnych tasiemców" w ciągu ostatniej dekady łącznie przyniosła ich nadawcom według cenników 11,8 mld zł – wynika z zestawienia domu mediowego Lowe Media (patrz: wykres). Najwięcej, cztery swoje hity, uplasował w niej Polsat, po trzy: TVN i kanały TVP.Rekordzistą jest emitowane w TVN „Na Wspólnej" z 2 mld zł przychodów z reklam. Za nim plasuje się polsatowska „Pierwsza miłość" (1,85 mld zł przychodów) oraz pokazywany w TVN „W-11 Wydział Śledczy" (1,39 mld zł wpływów). Stacje telewizyjne kochają seriale nie mniej niż widzowie, bo koszt wyprodukowania odcinka serialu bywa o ponad połowę niższy niż w przypadku wielkich show w rodzaju „Tańca z gwiazdami". I przynosi duże zyski.Polskie seriale najpopularniejsze Wyprodukowanie jednego odcinku tańszego formatu (a takie są np. niewymagające zatrudniania gwiazd fabularyzowane dokumenty czy nagrywane zawsze w tych samych wnętrzach sitcomy) to 150–200 tys. ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA