Reklama

Gości zaczynają już obsługiwać roboty

W hotelarstwie dokonuje się transformacja technologiczna. Gości obsługują wirtualni asystenci, klucze do pokoju zastępowane są przez smartfony.

Publikacja: 18.09.2018 21:00

Smartfon może otwierać drzwi do pokoju, regulować klimatyzację czy oświetlenie.

Smartfon może otwierać drzwi do pokoju, regulować klimatyzację czy oświetlenie.

Foto: AdobeStock

W hotelu Hilton w amerykańskiej Wirginii testowany jest robot IBM, który dostarczając informacje klientom, uczy się ludzkiej mowy. Jak podaje zajmująca się doradztwem inwestycyjnym na rynku nieruchomości firma Walter Herz, roboty pracują m.in. w hotelu Sheraton w Los Angeles, Luma Hotel Times Square w Nowym Jorku czy Singapore Hotel Jen. Część z nich potrafi dostarczyć bagaż i zamówione rzeczy do pokoi gości, donieść je do samochodu, a także obsługiwać usługi check-in i check-out. – Niektóre z wprowadzanych innowacji wydawać się mogą dość futurystyczne i kojarzyć bardziej z science fiction niż z ogólnodostępnymi, standardowymi usługami – stwierdza Katarzyna Tencza, dyrektor w dziale hotelowym Walter Herz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama