Rynek produktów dla dzieci wart miliardy

Tylko podstawowe kategorie, takie jak odzież, zabawki, higiena, to niemal 10 mld zł. Realnie na najmłodszych wydajemy jednak znacznie więcej.

Aktualizacja: 24.05.2017 07:15 Publikacja: 23.05.2017 20:52

Foto: Fotolia

Rynek produktów dla dzieci rozwija się niezależnie od zawirowań koniunktury. Według firmy doradczej PMR po dwóch latach niższej dynamiki w 2014 r. rynek ten wzrósł o 3,2 proc. – W kolejnych latach powinien zwiększać się w tempie 4–5 proc. rocznie. Na sytuację rynkową w Polsce będzie pozytywnie wpływać ożywienie gospodarcze i wzrost wydatków konsumenckich – podaje PMR w raporcie.

Nie można zapominać o dodatkowym impulsie w postaci programu 500+, z tytułu którego na rynek trafiać będzie ponad 20 mld zł rocznie. – Z drugiej jednak strony rozwój rynku będzie hamowany niską liczbą urodzeń dzieci, których – według prognoz GUS – będzie przybywać coraz mniej – podaje PMR.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Analizy Rzeczpospolitej
Polski rynek e-commerce nie zwalnia mimo przeciwności
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Analizy Rzeczpospolitej
Bezpieczna migracja – sposób na rozwój i skalowanie sklepu internetowego
Analizy Rzeczpospolitej
Biznes zanurzony w nowych technologiach
Analizy Rzeczpospolitej
Handel coraz bardziej przenosi się do sieci. To długofalowy trend
Analizy Rzeczpospolitej
Wynagrodzenia rosną, a w domowym budżecie brakuje pieniędzy