Aktualizacja: 01.10.2020 18:13 Publikacja: 01.10.2020 17:12
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec postanowił zweryfikować sygnały od pacjentów o trudnościach z uzyskaniem świadczeń. Chciał sprawdzić, czy występują problemy z zarejestrowaniem się do lekarza za pośrednictwem telefonu; zarejestrowaniem się do lekarza osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej; uzyskaniem wizyty osobistej; dostępnością do leków (wizyty recepturowe); wizytami domowymi. Po tygodniu stwierdził nieprawidłowości w części przychodni POZ w województwie mazowieckim.
Okazało się, że w 79 proc. sprawdzanych placówek nie można zarejestrować się osobiście do lekarza (brak możliwości wejścia do przychodni), do 12 proc. placówek nie można się było dodzwonić, a z 8 proc. kontakt jest utrudniony. W 13 proc. placówek, pomimo kontaktu telefonicznego, nie było możliwości uzyskania świadczenia zdrowotnego, zarówno w dniu zgłoszenia, jak i kolejnych dniach.
Matura z języka polskiego na poziomie rozszerzonym to przedostatni dzień egzaminów pisemnych. Jakie tematy wypra...
Mieszkaniec Szczecina domagał się od miasta zwrotu opłaty za parkowanie w płatnej strefie. Skutecznie. Sąd nakaz...
Każdy, kto wsiądzie za kierownicę bez posiadania odpowiednich uprawnień, musi liczyć się z surowymi konsekwencji...
Resort sprawiedliwości chce uchylenia przepisu wprowadzonego po zabójstwie w Piekarach Śląskich. Eksperci chwalą...
Za wyborcami i kandydatami pierwsza tura wyborów prezydenckich. Druga tura odbędzie się 1 czerwca 2025 r. Czy wy...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas