#RZECZoBIZNESIE: Marcin Mielcarz: W nowej strategii troszczymy się o przyszłość

Jednym z elementów lepszego jutra jest oferowanie nowych, potencjalnie mniej ryzykownych dla zdrowia i otoczenia produktów – mówi Marcin Mielcarz, szef sieci sprzedaży British American Tobacco, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 28.05.2020 08:22

Marcin Mielcarz

Marcin Mielcarz

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z British American Tobacco

British American Tobacco ogłasza nową strategię. Dlaczego teraz? W trudnych dla biznesu czasach firmy raczej myślą, jak sobie poradzić, a nie o szerszych strategiach.

Nasza nowa strategia lepszego jutra to dojrzałe wybory dokonywane w oparciu o szereg różnorodnych możliwości, które chcemy oferować naszym klientom. Dlatego wciąż rozwijamy portfolio wyrobów tytoniowych, tak by były satysfakcjonujące dla konsumentów i zaspokajały ich potrzeby.

Z drugiej strony coraz bardziej istotnym trendem jest dzisiaj ograniczanie ryzyka związanego z używaniem tradycyjnych wyrobów tytoniowych, dlatego naszym celem jest generowanie coraz większej części przychodów z produktów alternatywnych, potencjalnie mniej szkodliwych, a tym samym ograniczenie wpływu naszej działalności na zdrowie.

Lepsze jutro to także zapewnienie zrównoważonego rozwoju, dlatego chcemy zrealizować szereg zobowiązań środowiskowych i społecznych, wśród których jest osiągnięcie do 2030 r. neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Jak to zaangażowanie w sprawy ważne społecznie będzie wyglądało w praktyce?

Jako wiodący w branży tytoniowej międzynarodowy koncern mamy pełną świadomość globalnego wpływu i znaczenia wysokich standardów, a także odpowiedzialności społecznej. W rezultacie przechodzimy od działalności, w której zrównoważony rozwój zawsze był ważny, do działalności, w której jest on absolutnym priorytetem.

Prowadzimy działania badawczo-rozwojowe oraz szereg kompleksowych analiz laboratoryjnych, bo dzięki nim jesteśmy w stanie oferować produkty o potencjalnie mniejszej szkodliwości dla palaczy, jak e-papierosy Vype.

Ponadto, w ramach włączania się w rozwiązywanie najważniejszych społecznie problemów, jako koncern zaangażowaliśmy się w badania nad szczepionką przeciw Covid-19 i po uzyskaniu zgody amerykańskiej Agencji Żywności i Leków będziemy gotowi do rozpoczęcia badań klinicznych.

Mówiąc o nowej strategii, wspomniał pan o dojrzałych wyborach i odpowiedzialności. Co to właściwie znaczy?

Odpowiedzialność i dojrzałe wybory to dialog z naszymi konsumentami. Ich preferencje i postawy, ale i technologia, szybko ewoluują. Na całym świecie tworzymy nowe możliwości, skupiając się na nauce, innowacjach i informacji cyfrowej, tworzymy centra badawczo-rozwojowe. Wystarczy wspomnieć choćby to działające w Poznaniu. eSmoking Institute jest pierwszą w Europie instytucją wyspecjalizowaną w badaniu płynów i aerozoli stosowanych w e-papierosach. Jest on powiązany z należącą do British American Tobacco największą siecią dystrybucji papierosów elektronicznych w Europie – eSmoking World.

Naszą ambicją jest, aby z czasem coraz bardziej przesuwać nasze przychody z tradycyjnych wyrobów tytoniowych na produkty alternatywne. Chcemy zaspokajać zmieniające się potrzeby konsumentów, a przy tym stajemy się firmą, która definiuje się na podstawie wsłuchiwania się właśnie w ich preferencje, co więcej – w ich przewidywanie.

Posiadamy unikalny globalny zasięg marketingowy i dystrybucyjny, doświadczenie w zakresie badań i rozwoju oraz innowacji, a także wieloletnie doświadczenie w zakresie wiedzy konsumenckiej i budowania marki. W ciągu zaledwie kilku lat zbudowaliśmy platformę nowych kategorii o wartości ponad 1,3 mld funtów, która stanowi istotną i solidną bazę dla przyszłych działań rozwojowych.

Co ta nowa strategia zmienia w stosunku do wcześniejszych celów korporacji?

Nasza poprzednia strategia, Transforming Tobacco, była początkiem pewnej drogi. Zapoczątkowanie procesu zmian przyniosło spodziewany długoterminowy efekt i zapewniło nam solidne podstawy zrównoważonego wzrostu. Teraz jednak stawiamy sobie nowy cel, w który wpisujemy troskę o przyszłość, stąd nazwa nowej strategii – A Better Tomorrow – lepsze jutro. Uważamy, że jednym z elementów współtworzenia lepszego jutra dla naszych dorosłych konsumentów, bo tylko do nich kierowana jest nasza oferta, jest oferowanie nowych alternatywnych możliwości wyboru, potencjalnie mniej ryzykownych dla zdrowia i otoczenia produktów.

- Materiał powstał we współpracy z British American Tobacco

Materiał powstał we współpracy z British American Tobacco

British American Tobacco ogłasza nową strategię. Dlaczego teraz? W trudnych dla biznesu czasach firmy raczej myślą, jak sobie poradzić, a nie o szerszych strategiach.

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów