Jakie formalności przy ogranizowaniu konkursu na zastępcę dyrektora przychodni - wyrok WSA

Organizator konkursu musi posiadać pisemne dowody doręczenia zawiadomienia o terminie rozmów kwalifikacyjnych.

Publikacja: 17.06.2020 07:35

Jakie formalności przy ogranizowaniu konkursu na zastępcę dyrektora przychodni - wyrok WSA

Foto: AdobeStock

Do udziału w postępowaniu konkursowym na stanowisko zastępcy dyrektora przychodni w ZOZ zgłosiło się trzech kandydatów. Konkurs przeprowadzała 12-osobowa komisja. Na posiedzenie, podczas którego miały się odbyć rozmowy kwalifikacyjne, stawiło się dziesięciu członków komisji i jeden kandydat, który uzyskał głosy wszystkich obecnych. Pozostali kandydaci otrzymali zero głosów.

Po opublikowaniu informacji o wyniku konkursu jeden z dwóch przegranych kandydatów złożył wniosek o stwierdzenie nieważności konkursu z powodu niepowiadomienia go o terminie posiedzenia komisji. Dyrektor ZOZ odmówił, uznając, że wystarczyło powiadomienie ustne podczas składania dokumentów, co potwierdziła na piśmie jedna z pracownic. Przegrany uczestnik konkursu zaskarżył odmowę do WSA w Gliwicach.

Czytaj także: Konkurs na dyrektora szkoły podstawowej – jakie ograniczenia?

W aktach postępowania konkursowego brak dowodów powiadomienia kandydatów na stanowisko zastępcy dyrektora o terminie posiedzenia komisji – ustalił WSA. Skoro zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niepowiadomienie kandydata lub członka komisji o terminie jej posiedzenia powoduje nieważność postępowania konkursowego, organizator konkursu powinien dysponować pisemnym dowodem doręczenia takiego powiadomienia. Nie eliminuje tego późniejsze oświadczenie pracownicy ZOZ o ustnym powiadomieniu skarżącego o terminie posiedzenia komisji. Dyrektor ZOZ nie zadbał o zapewnienie pełnej i weryfikowalnej dokumentacji postępowania konkursowego, a zarzut skarżącego jest uzasadniony.

Odmowa stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego, mimo że istniały jej przesłanki, była bezpodstawna – ocenił sąd, uchylając decyzję dyrektora ZOZ o odmowie stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego. Wniosek skarżącego będzie rozpatrywany ponownie.

Do udziału w postępowaniu konkursowym na stanowisko zastępcy dyrektora przychodni w ZOZ zgłosiło się trzech kandydatów. Konkurs przeprowadzała 12-osobowa komisja. Na posiedzenie, podczas którego miały się odbyć rozmowy kwalifikacyjne, stawiło się dziesięciu członków komisji i jeden kandydat, który uzyskał głosy wszystkich obecnych. Pozostali kandydaci otrzymali zero głosów.

Po opublikowaniu informacji o wyniku konkursu jeden z dwóch przegranych kandydatów złożył wniosek o stwierdzenie nieważności konkursu z powodu niepowiadomienia go o terminie posiedzenia komisji. Dyrektor ZOZ odmówił, uznając, że wystarczyło powiadomienie ustne podczas składania dokumentów, co potwierdziła na piśmie jedna z pracownic. Przegrany uczestnik konkursu zaskarżył odmowę do WSA w Gliwicach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił